منتخبین دور ششم شوراهای اسلامی در استان اصفهان رسما کار خود را آغاز کردند

منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان، همزمان با سراسرکشور پس از برگزاری مراسم تحلیف کار خود را برای چهارسال آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، منتخبین شوراهای اسلامی در بیش از یکصد شورای اسلامی شهر و نزدیک به هزار روستای استان اصفهان، همزمان با سراسرکشور پس از برگزاری مراسم تحلیف کار خود را برای چهارسال آغاز کردند.

 

آیین تحلیف و سوگند این دسته از نمایندگان مردم در شهر و روستاها با حضور فرمانداران، معاونین فرمانداران و بخشداران برگزار و به صورت رسمی و همزمان با سراسر کشور کار آن ها از 14 مردادماه آغاز شد.

 

هیات رسمی یک ساله این مجلس محلی نیز انتخاب و سرپرست شهرداری ها و دهیاری ها مشخص و پیشنهاد آنان در خصوص شهردار و دهیار نیز در مدت زمان مشخص به فرمانداری برای بررسی مراحل اداری و صدور حکم معرفی می شود.

 

حکم شهرداران شهرهای کوچک توسط استانداری و کلانشهرها مثل اصفهان و نجف آباد و کاشان توسط وزیر کشور صادر و ابلاغ خواهد شد.

 

روستاهای کم جمعیت دارای سه عضو و مابقی پنج نفره هستند و اعضای شوراهای اسلامی شهرها از پنج نفر تا 13 نفر هستند که کلانشهر اصفهان به لحاظ جمعیت بیشترین تعداد را دارد.

 

*افزایش دوبرابری بودجه های محلی استان اصفهان

 

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به پایان کار دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا و فعالیت دوره جدید آن گفت: دولت نگاه ویژه ای در این هشت سال به مدیریت شهری و روستایی داشت و اقدامات گسترده ای نیز در این خصوص انجام گرفت.

 

«حجت اله غلامی» با بیان اینکه بودجه شهرداری های استان اصفهان در سال جاری به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: این اعتبار در مقایسه با چهارسال گذشته رشد بیش از 2 برابری داشته است.

 

وی یادآورشد: این بودجه ها بخشی از درآمدهای محلی بوده و بخشی نیز وابسته به بودجه های حمایتی دولت بوده است.

 

وی با بیان اینکه دور جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز کار خود را آغاز کرده اند و شهردار پیشنهادی خود را نیز معرفی می کنند، تصریح کرد: سرپرست شهرداری ها تا انتخاب شهردار کار را مدیریت و پیش خواهند برد.

 

کد خبر 1082411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha