حکم تنفیذ  رهبر معظم انقلاب تابلویی از مهم ترین مطالبات ملی از رئیس جمهور است

حجت الاسلام میهن پرست گفت: حکم تنفیذ مقام معظم معظم رهبری تابلویی از مهم ترین مطالبات ملی را فراروی رئیس جمهوری و هیئت دولت سیزدهم قرار می دهد که شرح آن و التزام به تحقق آن موجب اعتلای ایران اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه شصت و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که ای مسلمانان! لباس زیرین خود را ترس از خدا و احساس مسؤلیت در برابر دشمنان حق و لباس رویین خود را آرامش و خونسردی قرار دهید، دندانها را بر هم بفشارید که مقاومت جمجمه ها را در برابر ضربات دشمن بیشتر می کند، زره را (با کلاه خود و ساعد بند) کامل کنید و شمشیرها را قبل از کشیدن از نیام، تکان دهید، تا به آسانی از نیام درآید،  با خشم و بی اعتنایی به دشمن نظر افکنید و به هر سو حمله کنید و ضربه بزنید تا غافلگیر نشوید، از فاصله نزدیک با لبه تیز شمشیر، حمله نمایید و با پیش نهادن گام، شمشیر را به دشمن برسانید.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» تصریح کرد: در زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) به شرکت آن حضرت با قرآن کریم اشاره شده است،  تعبير شریک القرآن، اشاره اکید بر حدیث متواتر ثقلین و تبیین کننده عدل و قرین بودن اهل بیت(ع) با قرآن است، زیرا که هدایت کامل و نجات از ضلالت در تمسک به هر دو است و با تمسک به هر دو و بهره گیری از هدایت هر دو، می توان به رستگاری و سعادت کامل دست یافت.

 

وی افزود: لذا همانطور که قرآن انحراف و اعوجاج ندارد، درباره سیدالشهداء هم آمده است: «و لم تمل من حق إلى باطل» یک لحظه هم گرایش به باطل پیدا نکردی، همانطور که قرآن جامع تورات، انجیل و زبور است، در خصوص امام حسین(ع) نیز داريم: «السلام علیک یا وارث التوراة و الإنجيل و الزبور»،  این عبارت گویای این است که حضرت سیدالشهداء(ع) عصاره همه حقایق الهی است و از این جهت وجود مبارک ایشان تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه انسانها است.

 

امام جمعه چوار یادآور شد:  علاوه بر این وجود مبارک پیغمبر(ص) درباره امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «أنت منی بمنزلة هارون من موسی» و موسای کلیم به خدای سبحان عرض کرد: «و أشركة في أمري»  يعني هارون را شریک امر من قرار بده و خدای سبحان هم به سؤال های موسای کلیم پاسخ مثبت داد و فرمود: «قد أوتيت سؤلك يا موسى»،  پس هارون به استثنای مسئله نبوت، رسالت، وحی تشریعی می شود، شریک وحی و نبوت در مقام عصمت و آگاهی از علوم غيب است.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد:  امیرالمؤمنین علی(ع) هم در همین امور شریک بیامبر(ص) است، در این مقام انسان کاملی که امام معصوم(ع) است او شریک است و به منزله هارون نسبت به موسای کلیم است، لذا در این جهت دوازده امام یک حکم دارند اینکه فرمود: با على! «أنت منی بمنزلة هارون من موسی»؛ مثل اینکه فرموده باشد این دوازده امام نسبت به من به منزلة هارون من موسی» هستند و چون هارون شریک امر موسای کلیم است و امر پیامبر(ص) همان قرآن کریم است؛ لذا در زیارتها به ذوات قدسی ائمه(ع) عمومأ عرض می کنیم «شركاء الفرقان »و خصوصا در زیارت مخصوص سالار شهیدان(ع) به آن حضرت عرض می کنیم «شريك القرآن».

 

وی در بخش دیگری حکم تنفیذ مقم معظم رهبری به رئیس جمهوری و انتظارات امام و امت از رییس جمهور اشاره کره و گفت: بخش سوم و مهم ترین بخش حکم تنفیذ، انتظارات امام جامعه اسلامی است که چکیده و عصاره مطالبات فوری و كوتاه مدت و بلندمدت مردم است، این فراز، تابلویی از مهم ترین مطالبات ملی را فراروی رییس مردم و هیات دولت سیزدهم قرار می دهد که شرح آن و التزام به تحقق آن موجب اعتلای ایران اسلامی خواهد شد.

 

امام جمعه چوار حرکت جهشی برای خدمت در همه عرصه ها، به کارگیری مدیریتی باکفایت و جهادی و دانا و شجاع، بسیج توانمندی های آشکار و نهفته در ملت خصوصا  جوانان،  به میدان آوردن کار و تلاش سازنده، مانع زدایی از سر راه تولید، پیگیری مجدانه سیاست تقویت پول ملی، هموار سازی مسیر اعتلای مادی و معنوی ملت وو شتاب بخشیدن به حرکت کشور به سمت جایگاه شایسته از مهم ترین مطالبات  امام جامعه اسلامی از رئیس جمهوری برشمرد.

 

حجت الاسلام میهن پرست  با بیان اینکه این ۷ مطالبه اصلی در واقع جغرافیای مطالبات امام و مردم است که باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد، افزود: کشتی تجاری مرسراستریت متعلق با «ایال اوفر» تاجر ساکن سرزمین های اشغالی که از تانزانیا به سمت امارات در حرکت بود هدف قرار گرفت و علاوه بر آسیب های جدی به کشتی، دو نفر از خدمه (که تبعه رژیم غاصب نبودند) نیز کشته شدند،  این برای اولین بار است که يک کشتی اسرائیلی دچار تلفات انسانی نیز می شود.

 

وی بیان کرد: این حمله دقیق پهبادی بوده و اتاق هدایت کشتی را نشانه رفته که منجر به کشته شدن او گردیده است،  از همان ساعات حمله رجزخوانی های پوشالی و دروغین صهیونیست ها آغاز شد، سپس آمریکا و انگلیس به آن پیوستند و از «پاسخ سخت و هماهنگ» بر علیه ایران سخن گفتند که در این باره چند نکته گفتنی است.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: اول اینکه اتهامات وارده به ایران بدون هیچ گونه سند و مدرکی بیان شده و بیشتر شبيه يك بهانه جویی کلیشه ای و تکراری است، رژیم غاصب و حامیان او می دانید که به هیچ روی توان مقابله دریایی با ایران را ندارند و در این میان آسیب پذیرتر از همه رژیم غاصب است.

 

امام جمعه چوار  گفت: دوم شکست مذاکرات وین و ناکامی غرب در تغییر رفتار ایران از يك سو و همزمانی این حادثه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فصلی جدید در احیای سناریوی ایران هراسی است، در واقع اروپا و آمریکا و صهیونیست ها در حال سنجش شرایط جدید ایران هستند.

 

وی افزود: سوم اینکه شرورترین کشورهای جهان یعنی آمریکا و انگلیس در حالی از ناامن سازی دریا توسط ایران سخن می گویند که گويا هيچ يك از شرارت های بی شمار دور و نزديك این کشورها در حافظه تاریخی مردم ثبت نشده است و چهارم اینکه  احتمال این که این حادثه نوعی خودزنی برای دستیابی به اهداف سیاسی باشد وجود دارد، مظلوم نمایی با خودزنی های متعدد رسم و راه همیشگی صهیونیست ها است.

 

امام جمعه شهر چوار خاطرنشان کرد: اگرچه تهدیدهای انگلیس و آمریکا و رژیم منحوس، بیشتر جنبه نمایشی دارد اما این ها باید بدانند هرگونه حرکت احمقانه در پاسخ به حمله ای که معلوم نیست از کجاست، با پاسخ سخت و پشیمان کننده ایران مواجه خواهد شد، طبعا اولین و بیشترین خسارت ها را رژیم رو به زوال صهیونیست ها خواهد دید.

 

کد خبر 1082419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha