نهضت عاشورا یک مکتب حیات بخش انسانی است

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: نهضت عاشورا تنها یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس‌های آن را به درستی فرا گرفت و آنها را در زندگی به کار بست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره جنبش‌ها و مبارزات حق طلبانه بوده است که هر کدام به نوعی در تثبیت ارزش‌های اسلامی و نفی فساد و ستمگری موثر بوده‌اند، اما در میان این جنبش‌ها، نهضت خونین سالار شهیدان حسین بن علی(ع) بسان خورشیدی می‌درخشد.

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست، بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس‌های آن را به درستی فرا گرفت و آنها را در زندگی به کار بست، افزود: اگر ما به زیارت عاشورا و یا فرمایشات امام حسین(ع) بنگریم درس‌های فراوانی در آن وجود دارد که آزادگی و آزادمنشی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای دین و بدعت ستیزی و تکلیف مداری از جمله درس‌های این نهضت است.

 

وی به مراسم تنفیذ و تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: سخنان آیت‌الله رئیسی در این مراسم با قوت و صلابت توام با تواضع و ادب محضر، انجام شد و مهمترین بخش سخنان وی توجه و تکیه بر اسناد بالادستی است که بیش از دو دهه است به آن‌ها توجه زیادی نشده است.

 

رحیمی به هدف قرار گرفتن کشتی تجاری رژیم صهیونیستی و بهانه‌جویی‌های انگلیس و آمریکا اشاره و تصریح کرد: اتهامات وارده به‌ایران بدون هیچ‌گونه سند، بیشتر شبیه یک بهانه‌جویی کلیشه‌ای و تکراری است و احتمال این‌که این حادثه نوعی خودزنی برای دستیابی به‌اهداف سیاسی باشد وجود دارد، چرا که مظلوم‌نمایی با خودزنی‌های متعدد رسم و راه همیشگی صهیونیست‌ها است.

 

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه تهدیدهای انگلیس و آمریکا و رژیم منحوس، بیشتر جنبه نمایشی دارد ولی آن‌ها باید بدانند هرگونه حرکت احمقانه در پاسخ به‌حمله‌ای که معلوم نیست از کجاست؛ با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده ایران مواجه خواهد شد، ادامه داد: طبعاً نخستین و بیشترین خسارت‌ها را در این اتفاقات رژیم رو به‌زوال صهیونیست‌ها خواهد دید.

 

کد خبر 1082437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha