دوری از قرآن کریم شایسته جامعه اسلامی نیست/ لزوم توجه دولت جدید به بومی‌گزینی مسئولان استان‌ها

ماموستا رستمی گفت: عمل به دستورات قرآن کریم عامل دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است بنابراین دوری از کلام الهی شایسته جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سنندج اظهار کرد: قرآن کریم در مورد تمام زوایای زندگی از جمله مسائل دینی، اجتماعی و سیاسی برنامه دارد و بهترین و کامل‌ترین برنامه برای زندگی انسان‌هاست که توجه به دستورات آن انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند.

 

 

وی با بیان اینکه قرآن خدمت به جامعه را همواره مورد تاکید قرار داده است، افزود: در این کتاب الهی تاکید شده که به دنبال روزی حلال بروید حتی اگر در دورترین نقاط کره زمین و حتی فرسنگ‌ها زیر خاک باشد.

 

 

امام جمعه سنندج بیان کرد: علم و علم‌آموزی نیز از دیگر نکات مهمی است که در قرآن کریم به آن تاکید شده و علمی ارزشمند است که در اختیار جامعه بشری باشد.

 

 

ماموستا رستمی اعلام کرد: علمی که زمینه از بین بردن و کشتار مردم، نابودی جامعه بشری و زیست محیطی و غیره را به دنبال داشته باشد ارزشی ندارد.

 


وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین مرکز برای رسیدن به سعادت است، خاطرنشان کرد: قرآن مایه شفا و رحمت برای ایمان‌داران بوده و هدایت‌دهنده جامعه بشریت است.

 

 

وی اظهار کرد: در صورتیکه قرآن را قرائت و به دستورات آن عمل کنیم، می‌توانیم در امور دنیوی و آخرت سعادتمند و موفق باشیم اما از قرآن دور شده‌ایم که شایسته جامعه اسلامی نیست.

 

 

امام جمعه سنندج ابراز امیدواری کرد که با روی کارآمدن دولت جدید شاهد رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشیم و امیدواریم آینده‌ای روشن از دریچه‌ای منور برای مردم کشورمان باز و مشکلات و سختی‌های موجود رفع شود.

 

 

ماموستا رستمی خواستار بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند در استان‌ها توسط دولت مردمی شد و گفت: آرزمند هستیم هرچه زودتر شاهد رفع مشکلات به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.
 

کد خبر 1082470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha