مشکلات را باید با تکیه به توان و ظرفیت های داخلی برطرف کرد

آیت الله عابدینی گفت: ان شاالله با تکیه به توان و ظرفیت های داخلی مشکلات را برطرف کنیم و در همه عرصه ها جزو برترین ها شویم و باید توجه داشته باشیم ما هر جا به داشته های خودمان تکیه کنیم به پیشرفت می رسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۵ مرداد) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: روز گذشته شاهد برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری بودیم که با حضور ۱۱۵ مقام رسمی از کشورهای مختلف برگزار شد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: آیت الله رئیسی در این مراسم سوگند یاد کردند و امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا دشمنان این مرز و بوم مایوس شوند و رئیس جمهوری را همراهی کرده و ایشان را تنها نگذاریم.

 

وی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید مردم و فرهیختگان مورد توجه قرار گیرند و از ظرفیت های ما که بیش از نیازهای مان است، استفاده کنیم، ما احتیاجی به آمریکا نداریم که تحریم او جامعه ما را دچار مشکل کند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: آنهایی که به دشمنان تکیه کرده بودند آبروی شان را از دست دادند و ان شاالله با تکیه به توان و ظرفیت های داخلی مشکلات را برطرف کنیم و در همه عرصه ها جزو برترین ها شویم و باید توجه داشته باشیم ما هر جا به داشته های خودمان تکیه کنیم به پیشرفت می رسیم.

 

وی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما توسط آمریکا افزود: آمریکا با استفاده از بمب اتمی در این شهر ۱۶۰ هزار نفر را کشته و مجروح کرد و هنوز هم از این کارشان عذرخواهی نکرده اند و با اینگونه اقدامات هیچ توجیه منطقی ندارد که وانمود می کنند که با تروریست مخالف هستند.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: آنها انسان های بسیاری را در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین به شهادت رساندند و اینها اگر جانی که محل حزب جمهوری اسلامی را با انفجار از بین برد را تعقیب کنید مخالفت کرده و از آن تروریست حمایت می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در آستانه ماه حماسه حسینی قرار داریم و در این ماه باید بیشترین همراهی و هماهنگی را با این امام بزرگوار داشته باشیم و یکی از موضوعات حول محور امام حسین (ع) این است که در این مکتب، اقامه نماز، زکات دادن و اهل امر به معروف و نهی از منکر بودن را بیاموزیم.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: ماه محرم دانشگاهی است که درس های تازه از مکتب اباعبدالله الحسین فراگیریم؛ در بحث امر به معروف و نهی از منکر در روایات آمده است که به خاطر امر به معروف و نهی از منکر جان کسی به خطر نمی افتد و رزق او کم نمی شود.

 

وی تأکید کرد: در واقع وقتی که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود باید نگران رزق و سلامتی خود باشیم زیرا کسی که این مهم را انجام می دهد تحت حمایت خداوند متعال قرار می گیرد.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: در قرآن کریم در سوره توبه آمده است که بین منافقان رابطه دوستی حاکم نیست و آنها به جای اینکه امر به معروف کنند، امر به منکر کرده و به جای نهی از منکر هم نهی از معروف می کنند و در جامعه چنین افرادی وجود دارند که امیدواریم در این فصل جدید حاکمیت دینی، شرایط تغییر یابد و حال و هوای مساجد، نمازهای جمعه و حراست از بیت المال بهتر شده و ظالمان و مفسدان هم نتوانند در جامعه اقدام به فساد کنند.

 

کد خبر 1082474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha