مُبلغان گفتمان حضرت سیدالشهداء (ع) و عاشورا را در جامعه تبیین کنند/راه‌اندازی پویش نذر پرچم در مازندران

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری گفت: مسئولیت و رسالت شبکه عظیم تبلیغی در ایام محرم، تبیین گفتمان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و واقعه خونین عاشورا است.

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به در پیش بودن ایام محرم الحرام ضمن تاکید بر اهمیت تولید محتوای تبلیغی ویژه این ایام ، اظهار کرد: اصلی ترین رسالت و مسئولیت امروز روحانیون و مبلغان تبیین واقعه غمبار و خونین عاشورا و مکتب گفتمانی حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش در جامعه است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران انقلاب اسلامی را محصول همین مکتب و گفتمان دانست و افزود : تعظیم شعائر دینی سفارش موکد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ع)، اهل بیت (ع) ، بزرگان دین و در عصر حاضر مورد تاکید امام راحل و رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) است و باید مجاهدانه در این ایام برای باشکوه برگزار شدن مراسمات عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش تلاش و برنامه ریزی داشت.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اهمیت رعایت دقیق شیوه نامه ها ، دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در هیئات مذهبی ، تصریح کرد: تمامی دستورالعمل ها و شیوه نامه های برگزاری این مراسمات با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین شده است و به تمامی هیئات مذهبی شهرهای استان ابلاغ خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به بیان ارزشمند امام راحل در خصوص برپایی باشکوه مراسمات حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش ، تاکید کرد: جریان جبهه انقلاب اسلامی با محرم و واقعه غمبار و خونین عاشورا پیوند خورده است و هیچ وقت عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تعطیل نخواهد شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت عظیم شبکه های تبلیغی و روحانیون در ایجاد شور و شعور حسینی در محرم ۱۴۰۰، خاطر نشان کرد: تولید محتوای تبلیغی ویژه محرم و صفر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مبلغان باید از ظرفیت این ایام در راستای تبیین گفتمان عاشورا و قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) برنامه ریزی کنند.

 

این مسئول ادامه داد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و عشق و دلدادگی ملت بزرگ ایران و مردم بصیر و عاشق به مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مازندران پویش نذر پرچم با هدف فضا سازی اماکن عمومی و سر درب منازل راه‌اندازی شده است.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای مجازی ، شبکه های اجتماعی و رسانه های دیداری و شنیداری در ماه محرم در این شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا، افزود: باید از ظرفیت راه‌اندازی پویش ها و استفاده از ظرفیت مردمی و تشکل های دینی و فرهنگی در باشکوه تر برگزار شدن مراسمات محرم بهره گرفت.

 

کد خبر 1082582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha