از ترویج اجرای روضه های خانوادگی تا بر افراشته شدن پرچم ۷۰۰ متری در ماه محرم

حجت الاسلام رضایی گفت: طی ماه محرم امسال بحث ترویج روضه های خانوادگی، برپایی ایستگاه های سلامت، دسته روی هیئات مذهبی و بر افراشتن پرچم ۷۰۰ متری با شعار«زیر علمت امن ترین جای جهان است» در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» امروز (16 مرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تمام ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی پای کار هستند تا در حد توان خود محرم خوبی را رقم بزنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی 2 ماه اخیر همزمان با سراسر کشور و در سطح خراسان جنوبی جلسات مختلفی جهت توجیه هیئات مذهبی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲ محور اصلی تعظیم شعائر و مسئولیت پذیری اجتماعی برای محرم امسال در نظر گرفته شده است، افزود: امسال تمام اماکن و دسته های مذهبی برای سیاه پوش کردن و فضاسازی مساجد و محلات و روستاها به میدان خواهند آمد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط موجود روضه های خانوادگی نه روضه های خانگی برپا می شوند، ادامه داد: تجربه ای در این زمینه داریم و به دنبال ترویج این موضوع در ماه محرم هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص ایستگاه های سلامت بیان کرد: این ایستگاه ها جای ایستگاه های صلواتی را خواهند گرفت و در این ایستگاه ها وسایل بهداشتی توزیع خواهد شد و پخش روضه ها و مداحی از این ایستگاه ها در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: مراسم تعدادی از هیئات مذهبی در سطح فضای مجازی پخش خواهد شد و مساجد و اماکن مذهبی برای پخش محتواهای محرمی در این فضا به میدان خواهند آمد.

 

حجت الاسلام رضایی به بحث دسته روی و حرکت هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: حرکت هیئات مذهبی در محلات با رعایت پروتکل های بهداشتی اشکالی ندارد اما شهر به شهر و روستا به روستا برگزار نخواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغان طی ماه مرحم امسال به بحث سبک زندگی اسلامی خواهند پرداخت، ادامه داد: دوره های آموزشی در این زمینه برای مبلغان برگزار خواهد شد تا به صورت نرم به سمت ترویج فرهنگ فرزندآوری حرکت کنند.

 

وی بیان کرد: شعار محرم امسال «زیر علمت امن ترین جای جهان است» در نظر گرفته شده است و یک پرچم ۷۰۰ متری با محتوای این شعار در بالاترین نقطه بیرجند در روز یکشنبه ۱۷ مرداد برافراشته خواهد شد.

 

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: این فعالیت ها تحت نظر ۱۲ کارگروه قرآنی، مبلغین، آموزش، کودک و نوجوان و غیره برگزار می شود و امسال به موقوفات مرتبط با عزاداری حسینی توجه ویژه ای خواهد شد.

 

کد خبر 1082692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha