فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باعث رونق می‌شود

حجت الاسلام رستميان گفت: گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باعث رونق بیش از پیش این مکان مذهبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛حجت الاسلام «محمد حسن رستمیان »در نشست با مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به اینکه برای پیوند دادن بیش از پیش جوانان با مساجد اتفاقات نیکویی لازم است که حضور کانون‌های فرهنگی هنری از جمله این اتفاقات میمون است، تصریح کرد: گرچه کرونا مزاحمت‌هایی برای روند اجرای برنامه‌ها داشته اما کانون‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه  داده اند.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه مدیریت مسجد از شئون امام جمعه است افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  باید ارتباط بیشتری با ائمه جمعه و جماعات در مساجد داشته باشند تا بتوانند در کنار هم به اجرای برنامه بپردازند.

 

وی با تأکید براینکه همه ما باید تلاش کنیم تا کانون فرهنگی هنری مساجد دامغان بیش از گذشته فعال شوند و تاثیر این فعالیت را باید در مسجد و نماز جمعه وجماعت ببینیم ادامه داد: طرح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، باب پربرکت و ارزشمندی است و باید گسترش پیدا کند و با ایجاد پایگاه های مسجد محور و محله محور کانون های فرهنگی هنری مساجد را کمک کنیم تا بتوانند با پشتوانه مسجد، فرهنگ دینی و اسلامی را ترویج دهند .

 

حجت الاسلام رستميان  ادامه داد: ایجاد جذابیت در برنامه های فرهنگی و هنری نیز در جذب نوجوانان و جوانان نقش مهم دارد.

 

امام جمعه دامغان یكی از شاخص های مهم مسجد را نیروسازی برای انقلاب عنوان كرد و گفت: باید در این زمینه كانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بیشتری داشته باشند.

 

وی با توجه به بعد آموزشی و زیر ساختی در کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند لذا نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان برعهده دارند.

کد خبر 1082719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha