۸۰ درصد قربانیان کرونا در خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال داشتند

دهقانی فیروزآبادی با ابراز نگرانی از روند صعودی موارد بستری و سرپایی کرونا در استان، گفت: از زمان شروع همه گیری بیماری کرونا بیش از ۸۰ درصد موارد فوتی مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۱۶ مرداد) در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شاهد روند افزایشی موارد سرپایی و بستری کرونا در سطح استان هستیم و به اوج پیک سوم در آبان ماه سال گذشته که بسیار اذیت شدیم نزدیک می شویم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در طی یک هفته گذشته ۲۸۹ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، افزود: همچنین در این مدت آمار فوتی های کرونا نیز ۲۲ مورد ثبت شده است البته تناسبی بین موارد بستری و فوتی نیست و‌خوشبختانه فاصله زیاد است.

 

دهقانی فیروزآبادی گفت: از ابتدای اسفند ۹۹ تاکنون موارد مثبت روزانه بستری و فوتی مبتلایان به کرونا در سطح استان افزایشی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۲ هزار و ۶۹ مورد بازدید از اصناف و ۸۰ مورد از ادارات استان خبر داد و افزود: متاسفانه استفاده از ماسک توسط اصناف شهرستان درمیان به ۶۹ درصد و توسط کارکنان ادارات شهرستان قاین به ۷۵ رسیده است که نیازمند توجه جدی است.

 

وی تصریح کرد: از زمان شروع همه گیری بیماری کرونا بیش از ۸۰ درصد موارد فوتی مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بوده است.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ظرفیت تزریق روزانه ۸ هزار دوز واکسن کرونا در استان وجود دارد، گفت: اما در حال حاضر این میزان واکسن وارد استان نمی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: خوشبختانه میانگین واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال استان نسبت به کشور بالاتر است به طوری که در سطح کشور میانگین تزریق واکسیناسیون دوز اول به افراد بالای ۱۸ سال ۱۹.۲ درصد است در حالی که این رقم در خراسان جنوبی به ۲۳.۱ درصد رسیده است.

 

وی به ثبت ۲۳ مورد فوت کرونا در استان اشاره و‌ گفت: ۲۲ نفر از این افراد جزو گروه سنی بودند که می توانستند واکسن کرونا دریافت کنند اما ۱۷ نفر آنان مراجعه برای تزریق نداشتند.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: از این متوفیان کرونا سه نفر دوز اول و سه نفر هم که البته بیماری زمینه ای داشتند دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با انتقاد از وضعیت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در باشگاه های ورزشی، افزود: متاسفانه وضعیت تجمع در آرامستان ها نگران کننده  که باید تدابیری ویژه اندیشیده شود. 

 

 وی با بیان اینکه ظرفیت تخت بستری در استان وجود دارد، تصریح کرد: اما اگر همین روند صعودی بیماری کرونا در پیک پنجم ادامه یابد دیگر تخت بستری نخواهم داشت. 

کد خبر 1082723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha