اگر شرایط فراهم شود تعداد محدودی با رعایت مسائل بهداشتی در مراسم اربعین امسال شرکت می‌کنند

حجت الاسلام عادل در سومین نشست ستاد اربعین این سازمان گفت: تمهیداتی انجام‌ شده که بشود با رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی با یک برنامه‌ریزی و مدیریتی برخی از هموطنان ما به‌صورت محدود در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، سومین نشست ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان به‌صورت مجازی با استان‌ها برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این نشست بابیان این‌که ما در شرایطی واقع شده‌ایم که ابهاماتی وجود دارد که مراسم اربعین سال ۱۴۰۰ به چه صورتی بناست برگزار شود، گفت: سال گذشته متأسفانه به خاطر شرایط کرونا و حساسیت‌ها و موانعی که وجود داشت امکان برگزاری برنامه اربعین برای هم‌وطنان ما فراهم نشد و راهپیمایی اربعین بدون حضور زائران ایرانی برگزار شد و آن جمعیت میلیونی که منتظر بودند در این راهپیمایی عظیم که امروز تبدیل به یک حرکت جهانی شده و آثار و برکاتش در جوانب مختلف زندگی فردی، اجتماعی و مذهبی و حتی سیاسی ما  دیده می‌شود، شرکت کنند، این توفیق متأسفانه میسر نشد و همه ما در حسرت این زیارت بزرگ ماندیم به این امید که انشا الله شرایط بهبود پیدا کند و امسال بتوانیم در این همایش عظیم شرکت کنیم.

 

وی ادامه داد:شرایط همچنان شکننده است مخصوصاً این روزها که در پیک دیگری از کرونا قرار گرفته‌ایم شرایط به اذعان اهل تخصص کمی سخت‌تر هم شده است. از طرفی تمهیداتی انجام شده که بشود با رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی با یک برنامه‌ریزی و مدیریتی برخی از هموطنان ما به‌صورت محدود در این برنامه شرکت کنند.

 

عادل افزود: نوید این بود که اگر واکسیناسیون انجام بگیرد حداقل افرادی که واکسن زده باشند بتوانند مجوز شرکت در این راهپیمایی را پیدا کنند. حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا برای اربعین هم به‌صورت خاص واکسن زده می‌شود که این‌طور نیست واکسیناسیون در کشور با روال عادی خود و رعایت حال شرایط سنی افراد و طیف‌های خاص مثل کادر درمانی و آموزشی و خدماتی در حال طی شدن است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: امیدواریم این شرایط قابل‌اجرا باشد که البته همه این‌ها بستگی دارد به تصمیمات سران کشور ایران و عراق. انشا الله شرایط کشور عراق به‌گونه‌ای باشد که بتواند این مجوز را صادر کند. بر همین مبنا ما پیش‌بینی‌های خودمان را انجام داده‌ایم. مسئولان کمیته‌ها و محورهای اربعین مشخص شدند و احکام آن‌ها صادر شده. پیش‌بینی چگونگی برپایی مواکب هم با سناریوهای مختلف در دبیرخانه اربعین انجام گرفته است.

 

کد خبر 1082726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha