واکسیناسیون بیش از ۹۰ هزار نفر در استان کرمان/ محموله جدید واکسن به زودی وارد می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۹۰ هزار نفر در استان از افزایش سرعت در این امر در روزهای آینده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه( 16 مرداد) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به قریب دو هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا در استان گفت: 227 نفر در بخش های آی سی یو و 74 نفر تحت دستگاه ونتیلاتور هستند.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به کاهش سرعت بیماری نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت همکاری های بین بخشی و مردم در خصوص واکسن هم اظهار کرد: 705 هزار و 446 دُز واکسن تاکنون وارد استان شده است.

 




وی با بیان اینکه تا روز پنجشنبه هفته گذشته 463 هزار و 339 نفر در استان نوبت اول و 92 هزار و 726 نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند؛ افزود: از هفته آینده تزریق دُز دوم افرادی که یک ماه گذشته دُز اول را دریافت کرده اند، آغاز می شود بنابراین روزانه حدود 22 هزار نفر برای تزریق واکسن باید به مراکز ما مراجعه کنند لذا از مردم تقاضا داریم طبق نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

 


رشیدی نژاد ادامه داد: سنین 43 سال به بالا مشمول دریافت واکسن شده اند و احتمالا" صبح (17 مردادماه) محموله جدید واکسن وارد استان می شود و قصد داریم تزریق واکسن در استان به صورت مستمر انجام شود و حتی یک روز هم تعطیلی نداشته باشیم.
 

 



وی از بی مهری های برخی از مردم گلایه کرد و با بیان اینکه تاکنون هیچ بیماری در راهرو و روی ویلچر خدمات درمانی دریافت نکرده اما منکر شلوغی مراکز سرپایی نیستیم؛ اظهار کرد: هیچ کمبودی در دارو و تجهیزات پزشکی در استان نداشتیم اما ظرفیت بیمارستان محدود و سیر ابتلا نیز افزایشی است.

 





وی در پایان گفت: دیروز مجددا" در بیمارستان شهید باهنر کرمان 30 تخت بستری ظرفیت سازی کردیم و یک سوم بیماران ما خدمات سرپایی دریافت می کنند و از ظرفیت تخت های بیمارستانی برای افرادی که نیاز به بستری دارند، استفاده کرده ایم.

کد خبر 1082733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha