شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقطه کانونی وحدت و انسجام مردم  است

حجت الاسلام شاهبیکی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقطه کانونی برای وحدت و انسجام مردم و نظام است.

حجت الاسلام«حامد شاهبیکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای احیای برخی از مناسبت هایی که در تاریخ و دوران انقلاب گاها «ایام الله» نام گرفته اند، تشکیل شده است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه جایگاه و نهادی برای هماهنگی نهادها و سازمان های مختلف برای احیای مناسبت های تاریخی و مذهبی لازم بود، افزود: ضرورت احیای مناسبت های مذهبی و ملی همانند دهه فجر، روز قدس، 22 بهمن و مناسبت های دیگر برای کشور انقلابی مهم و ارزشمند است.

 

حجت الاسلام شاهبیکی بیان کرد: کار و شأن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ بنابر آیه 22 سوره حج « وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ، هر کس شعائر (دین) خدا را بزرگ و محترم دارد این از صفت دلهای باتقواست» تبلیغ و گسترش مناسبت های بزرگ ملی و مذهبی است.

 

وی با بیان اینکه یادآوری ایام الله ها و تعظیم شعائر بسیار ارزشمند تاریخی که فصل های ویژه دارد بنا بر آیه پنجم سوره ابراهیم «در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است» لازم است، افزود:  مناسبت های تاریخی و مهم نباید فراموش شوند تا پیروز شویم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این مطلب که بسیاری از انقلاب ها فراموش شده اند، تصریح کرد: اما نقطه عطف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که انقلاب و روزهای خاص ما با برنامه ریزی این نهاد فراموش نشده اند، این دستاورد بزرگی است که بعد از 43 سال روزهای انقلابی را گرامی می داریم و آنها را تعظیم می کنیم در این مهم، مجموعه ای از دستگاه ها در آن تاثیر گذار بودند از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی.

 

حجت الاسلام شاهبیکی در خصوص نقش شورا در تحکیم پایه های نظام، روحیه امیدآفرینی و ایجاد وحدت، گفت: اگر بخواهیم «وحدت» به صورت حقیقی در جامعه به وقوع بپیوندد، این وحدت باید حول محورهای مقدس و نهادهای مورد اعتماد همه باشد، وحدتی که حول محور ولایت، آرمان های انقلاب، اهداف انقلاب و شعارهای انقلاب است در شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی یافت می شود.

 

وی ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقطه کانونی برای وحدت و انسجام مردم است، و می توان گفت برنامه های شورای هماهنگی به صورت کلی وحدت آفرین است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه راهپیمایی ها و حضور گسترده مردم در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی مانور وحدت هستند، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این زمینه حرف برای گفتن دارند.

 

حجت الاسلام شاهبیکی یادآور شد: حضور مردم در صحنه های مختلف 43 سال گذشته جمهوری اسلامی نشان از مردم سالاری دینی، مردمی و برخواسته از مردم است و قوام و دوام آن نیز با مردم است، این حضور مردم در مقاطع  مختلف پیام اقتدار، نشاط و عزت را به دنیای خارج مخابره می کند که این انقلاب اهدافی در سر دارد.

 

وی در پایان گفت: برنامه ها و فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیام هایی هم به داخل کشور دارد و باید همه مسئولان از نوع مردم باشند و مردمی نیز بمانند.

 

کد خبر 1082805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha