تیراندازی ایران ششمین قدرت برتر جهان/ زیرساخت های ورزش تیزاندازی تقویت می شود

دادگر با بیان اینکه با بیان اینکه در استان زیرساخت های لازم برای رشته تیزاندازی آماده است، گفت:و لازم است با توجه به استعدادها این زیرساخت ها بیشتر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس فدراسیون تیراندازی  کشور،  در دیدار جواد فروغی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: کسب مدال طلاب جواد فروغی،یک رویداد بزرگ بود که برای اولین بار به وجود آمد و در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است، ایران 73 سال است که در رشته تیراندازی در المپیک حضور داشته است و هرگز مدالی در این رشته به دست نیامده است و فقط در دو تا سه مرحله  مقام های هشتم داشته ایم و اکثر کشورهای اسلامی در این رشته جایگاه خاصی نتوانسته اند کسب کنند.

 

« علی دادگر» افزود: آقای فروغی که موفق کسب سهمیه المپیک شدند، تمرینات خود را انجام دادند  و به بالاترین مقام و راس این رشته در جهان رسیده اند و پرچم ایران در این المپیک به اهتزاز درآمد، هنگام کسب مدال طلای ایشان، همه اشک شوق می ریختند، اکثر روسای فدراسیون های دنیا به ما تبریک گفتند.

 

دادگر یادآور شد: خیلی از کشورهای مسلمان آقای فروغی را از خود می دانند، رئیس فدراسیون آمریکا هم به ما تبریک گفت و به اقتدار تیراندازان جمهوری اسلامی ایران سر خم کردند، اینکه کشوری که در عناد با کشور ماست بیایند در مقابل ما سر فرود بیاورند و این بزرگترین افتخاری است که نصیب ورزش کشور ما شده است و امید است در سال های آتی این امر تکرار شود.

 

رئیس فدارسیون تیراندازی کشور بیان کرد: الان در دنیا در تیراندازی ششمین کشور قدرتمند دنیا هستیم  و در کسب سهمیه المپیک 11 دنیا بودیم و  امروز نگاه ها به کشور و تیزاندازی تغییر یافته است، فدراسیون تیراندازی پنجمین رشته المپیکی کشور است و امروز دیدگاه و نگاه ها به استان ایلام و به ویژه شهر دهلران تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: الان آقای فروغی با عملکرد خودش، رشته تیراندازی را به جامعه ورزشی و کمیته المپیک معرفی کرده است و این فرصت بسیار ارزشمندی در راستای توسعه ورزش تیراندازی است، به شما و جامعه ورزشی استان و مسئولان استان تبریک می گویم.

 

دادگر یادآور شد: ایشان یک مدال معنوی و ارزشی هم کسب کرده اند از طرف آستان قدس رضوی به عنوان خادم افتخاری امام رضا(ع) مدال اصلی را کسب کرده اند و ایشان نیز یکی از مدال های جام جهانی به موزه استان قدس اهدا کرده اند.

 

رئیس فدارسیون تیراندازی کشور با بیان اینکه در استان زیرساخت های لازم برای رشته تیزاندازی آماده است و لازم است با توجه به استعدادها این زیرساخت ها بیشتر افزایش یابد، خاطرنشان کرد: امید است در آینده قهرمانان دیگری از استان ایلام را در راس ورزش جهان ببینیم.

 

جانشین هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این دیدار گفت:  حرکت و کسب مدال طلای جواد فروغی، نمادی از مقاومت ملت ایران اسلامی بود در تاریخ ملت ایران اسلامی ماندگار شده است.

 

سردار «قدرت الله کریمیان» خاطرنشان کرد: به خود می بالیم که ایشان به خوبی توانست ملت و نظام ما را معرفی کند و در مسیر ولایت و اهداف انقلاب اسلامی درخشیده اند و کسب مدال طلای  ایشان نقطه درخشانی در تاریخ ورزش کشور است و از خداوند متعال سپاسگزاریم.

کد خبر 1082816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha