اعطای تسهیلات کم‌بهره به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

کریم زاده با اشاره به ایجاد سامانه تحفه برای اعطای تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گفت: این سامانه براساس تفاهم نامه مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد کریم زاده»‌ امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره به ایجاد سامانه تحفه برای اعطای تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار کرد: این سامانه براساس تفاهم نامه مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد راه اندازی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی ۴۲ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شده و ۴۰ نفر نیز در انتظار تائید پرونده در سامانه تحفه هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا ۷۰۰ میلیون تومان به صاحبان مشاغل فرهنگ و هنر و رسانه استان تسهیلات پرداخت شده که رتبه اول کشوری را داریم.

وی با بیان این‌که آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با خانه مطبوعات و رسانه های استان جهت اعطای تسهیلات کم بهره به فعالان رسانه ای استان در قالب ها مختلف هستیم، افزود: در این زمینه از هر گونه پیشنهادی استقبال می کنیم.

کریم زاده در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت ۵۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ۴۲ هزار نفر در استان از سال ۱۳۹۲ تا کنون خبر داد و گفت: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌شرقی با اشاره به سه نوع نظارت قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت توسط این صندوق، گفت: اگر تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال نشود توسط صندوق عودت داده می شود چرا که سیاست صندوق حمایت از اشتغال و ایجاد شغل پایدار است.

وی با اشاره به مزیت های آذربایجان شرقی در زمینه چرم و کیف و کفش، مبلمان و ایجاد شهرک تخصصی چرم، گفت: در طول یک سال گذشته ۹۳ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل پرداخت کرده ایم و حدود ۲۸ میلیارد تومان پرونده نیز در دست داریم.

کریم زاده با اشاره به سیاست صندوق مببنی بر حمایت های منطقه ای گفت: هر شهر آذربایجان شرقی در زمینه ای مزیت دارد؛ از جمله نخود ممقان، فرش تبریز، مبل مرند که ما تلاش می کنیم به این اصناف با ایجاد صندوق در گردش و آورده مالی دو برابر اعتبارشان تسهیلات بدهیم.

 

کد خبر 1082828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha