خبرنگاران مرزبان ارزش های دینی و مدافع ارزش های انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خبرنگار نه تنها باید به دنبال اطلاع رسانی باشد بلکه باید مرزبان ارزش های دینی و مدافع ارزش های انقلاب اسلامی نیز باشد، گفت: نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بی بدیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(16 مرداد) در مراسم تجلیل از خانواده های متوفیان اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: ۱۷ مرداد و برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران، نشان دهنده قدردانی  جامعه ما از رسالت و قلم اصحاب رسانه و مطبوعات است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار فقید جمهوری اسلامی، دارای این پیام است که خبرنگار هدفمند قلم می زند و خبر تهیه می کند، افزود: تلاش پیشکسوتانی که با مجاهدت قلم خود در دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی تلاش کردند و در این راه نیز جان خود  را از دست دادند ستودنی است.

 

وی ابراز کرد: تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران ضرورت دارد، خبرنگاران نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و زحمات زیادی کشیدند، خبری که منعکس کردند و عکس هایی که از صحنه های دفاع مقدس گرفتند، امروز به عنوان اسناد خلل ناپذیر دوران ۸ سال دفاع مقدس مورد سندیت قرار می گیرد و این آثار در واقع، تکه های تاریخ ساز پرافتخار تاریخ دفاع مقدس ما هستند که امروز باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: رسالت خبرنگاران رسالت سنگینی است، قشری که به دنبال آگاهی دادن به دیگران هستند و باید دقت، سرعت و صداقت در خبر داشته باشند، هم باید نقش پیش برندگی داشته باشند و هم مورد اعتماد قرار گیرند، نقش خبرنگاران، بی بدیل است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد:  در شرایط امروز که دشمن علاوه بر تحریم اقتصادی در تلاش تبلیغاتی که برعلیه  نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، از تمام ابزار و امکانات خبری استفاده می کند، در اینجا نقش خبرنگار متعهد، تنها یک نقش انعکاس خبری نیست، خبرنگار متعهد در برابر تهاجم دشمن نقش تدافعی باید داشته باشد، در برابر القائات مسموم و تحلیل های غلط و نادرست که دشمن دارد در جامعه ترویج می کند خبرنگار متعهد باید موضع داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه دشمن ارزش های دینی را هدف قرار داده است، افزود:  خبرنگار متعهد باید از اسلام، از ارزش های دینی دفاع کند، زیرا آنها ارزش های دینی را هدف قرار داده اند، دشمنان در جنگ سرد به اهداف خود نرسیدند و در جنگ نرم تلاش می کنند که مردم را مغلوب افکار خود قرار دهند و اگر این افکار را تغییر بدهند آنها می توانند به اهداف خود در جنگ نرم برسند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خبرنگار نه تنها باید به دنبال اطلاع رسانی باشد بلکه باید مرزبان ارزش های دینی و مدافع ارزش های انقلاب اسلامی نیز باشد، ابراز کرد: ضرورت دارد برای این قشر که تلاش می کنند و هم خود و خانواده اش متاثر از بار سنگین این مسئولیت هستند، جانشان در صخنه های مختلف به خطر می افتد و از آبروی خود مایه می گذارند، مورد توجه قرار گیرند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به سختی های کار خبرنگاری و اطلاع رسانی، گفت: خرنگاری، کار سختی است و در انعکاس اخبار برخی مواقع، آگاهی دادن موجب طبعاتی خواهد شد، با این سرعت که خبر منتشر شود برخی مواقع ممکن موجب لغزش شود و طبعات سنگینی هم داشته باشد.

 

وی با تقدیر از خانواده های متوفیان اصحاب قلم و رسانه استان، افزود: این برنامه برای تکریم و تجلیل از متوفیان و درگذشتگان اصحاب رسانه استان برگزار شده  و قدردان این عزیزان هستیم و به طور قطع  آثار قلمی آنان ماندگار خواهد بود.

 

 امام جمعه ایلام با تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در همه صحنه ها به ویژه در صحنه مبارزه با ویرس کرونا و آگاهی بخشی به مردم  برای پیشگیری از کرونا و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مشارکت ۶۳ درصد مردم ایلام در انتخابات، سند ولایتمداری مردم استان را تثبیت کرد و در تاریخ اصحاب رسانه استان ثبت شد که این افتخار را آفریدند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  یادآور شد: اصحاب رسانه استان در معرفی ظرفیت هایی که استان دارد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، استعدادهای بالقوه ای که قابل سرمایه گذاری است، نقش مهمی ایفا کردند و امید است که با این تلاش ها، رنگ محرومیت در استان زدوده شود

 

وی بیان کرد: در استانه محروم و عزای اهل بیت(ع) یکی از رسالت های خبرنگاران که باید به آن پرداخته شود، معرفی فرهنگ عاشورا و زدودن شهبات دشمنان برای کم رنگ کردن این حماسه  است که باید اهل قلم و رسانه استان در این زمینه نقش آفرین باشند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: نگاه ما به رسانه تنها نگاه اطلاع رسانی نیست بلکه نگاهی است که خبرنگاران  برای بصیرت افزایی در جامعه تلاش کنند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های ۱۵ تن  از متوفیان و پیشکسوتان رسانه و خبرنگاران استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تجلیل شد.

کد خبر 1082829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha