بازار تاریخی تبریز میزبان عزاداران حسینی خواهد بود

حجت الاسلام شعبانی گفت: گفت: بازار تبریز شرایط لازم برای برگزاری عزاداری دسته‌های حسینی را دارا بوده و امسال این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «حسن شعبانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: با توجه به ضوابط ارائه‌شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بازار تبریز شرایط لازم برای برگزاری عزاداری دسته‌های حسینی را دارا بوده و امسال این مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بازار برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: سال گذشته دسته‌های حسینی در داخل بازار تبریز همکاری خوبی با این سازمان داشتند و طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا از برگزاری مراسم در بازار خودداری کردند.

وی تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، هیات‌های مذهبی همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت کردند.

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: برای برپایی مراسم حسینی در ماه محرم امسال، جلسات مختلفی با هیات‌های مذهبی جهت توجیه، اطلاع‌رسانی و آموزش برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی توضیح داد: براساس دستورالعمل‌ها، در تمامی هیات‌های حسینی باید ماسک برای ارائه به افرادی که فاقد ماسک هستند وجود داشته باشد و مراسم با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز و به مدت حداکثر دو ساعت برگزار شود.

کد خبر 1082835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha