بستری ۱۷۵۰ بیمار کرونایی در گیلان/ تزریق واکسیناسیون سرعت می‌گیرد

سالاری از بستری بودن هزار و ۷۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: پیگیر این امر هستیم تا روند واکسیناسیون در گیلان سرعت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز (شنبه، 16 مرداد) در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور به ویژه استان گیلان شاهد پیک پنجم شیوع بیماری کرونا هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی استان را بسیار زیاد اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به هزار و 750 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و مراکز درمانی خصوصی استان گیلان بستری هستند.

 

سالاری با تاکید بر اینکه از تمام ظرفیت‌های درمانی استان گیلان برای خدمت رسانی به مردم استفاده می‌شود تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به تجهیزاتی که در بیمارستان‌های گیلان داریم مشکلی در حوزه خدمات‌رسانی پیش نیامده و تقریبا تمام مراکز ما دارای دستگاه سی‌تی‌اسکن هستند.

 

وی تجهیز بیمارستان‌های گیلان به دستگاه سونوگرافی را هم مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: نزدیک به 24 دستگاه اکسیژن‌ساز به امکانات بیمارستان‌های گیلان اضافه شده است و حتی برخی از بیمارستان‌های استان هم‌اینک دارای دو دستگاه اکسیژن‌ساز هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اضافه کردن 800 تخت ویژه بیمارستانی در مدت یکسال اخیر سخن گفت و با بیان اینکه روند افزایش تخت‌های بیمارستانی گیلان همچنان ادامه دارد اضافه کرد: از همه مردم می‌خواهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به کادر درمان استان گیلان کمک کنند.

 

سالاری همکاری و مشارکت آحاد مردم جهت قطع چرخه انتقال ویروس کرونا را لازم و ضروری دانست و ضمن تاکید مجدد بر عدم مسافرت و تجمع در اماکن عمومی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سطح کشور با جدیت پیگیر است تا واکسیناسیون سرعت بگیرد و تعداد بیشتری از جمعیت استان علیه این بیماری واکسینه شوند.

کد خبر 1082847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha