برگزاری ۶ دهه عزاداری در مسجد نبی اکرم(ص)/ اختصاص هزینه اطعام عزاداران برای کمک به محرومان

آیت‌الله نجفی تهرانی گفت: شش دهه عزاداری در ماه‌های محرم و صفر با حضور سخنرانان و مداحان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مسجد نبی اکرم (ص) برگزار می‌شود.

آیت الله ضیاالدین نجفی در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد نبی اکرم (ص) (واقع در تهران، بزرگراه شهید آیت الله محلاتی، خیابان سیزدهم فرودردین، ابتدای بلوار نبی اکرم) امسال نیز ویژه برنامه های مختلفی برای محرم و صفر تدارک دیده است، اظهار کرد: شش دهه عزاداری در ماه های محرم و صفر در این مسجد برگزار می شود و به منظور حفظ سلامتی مردم هر روز این مسجد در نوبت های ظهر و شب ضد عفونی و ماسک نیز میان نمازگزاران به صورت رایگان توزیع می شود.

 

امام جماعت مسجد نبی اکرم (ص) افزود: حجج اسلام والمسلمین سید جلال بنی هاشمی، سید عبدالجواد محتشم، مرتضی لطفعلی زاده، سید کاظم مصطفوی، سید حسین موسوی اصفهانی و محمد برزگر به ترتیب از دهه اول محرم تا دهه پایانی صفر در مسجد نبی اکرم (ص) سخنرانی می کنند.

 

وی اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ گونه اطعامی در مسجد نبی اکرم (ص) صورت نمی گیرد و به جای آن هزینه های مربوط به این کار صرف تهیه و توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان می شود.

 

نجفی ادامه داد: مراسم عزاداری در ماه های محرم و صفر هر شب بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشا و به مدت یک ساعت برگزار می شود و به مداحان و سخنرانان تاکید کرده ایم که به دلیل شیوع کرونا باید این مدت زمانی را حتما رعایت کنند البته برنامه عزاداری در شب ها و روزهای تاسوعا و عاشورا به مدت یک ساعت و نیم برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: مهمترین محورهای سخنرانی دینی در مسجد نبی اکرم در ماه های محرم و صفر عبارتند از «دلایل امام حسین (ع) برای قیام عاشورا، وظیفه شیعیان و اهل بیت (ع) در مبارزه با ظلم به تاسی از امام حسین (ع) و تربیت نیروهای انقلابی برای زمینه سازی ظهور از بستر قیام حسینی» است البته هر یک از سخنرانان مباحثی در حوزه مهدویت و احکام شرعی نیز بیان می کنند.

 

کد خبر 1082890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha