مرکز عربی آزادی های رسانه ای توقف ممنوعیت ورود روزنامه نگاران به مسجدالاقصی را خواستار شد

مرکز عربی آزادی های رسانه ای در بیانیه ای خواستار توقف ممنوعیت ورود روزنامه نگاران به مسجدالاقصی شد و هیچ دستور ممنوعیتی وجود ندارد که مانع از ورود روزنامه نگاران و جلوگیری از فیلمبرداری و مستندسازی آنها در داخل صحن مسجد الاقصی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عرب 48»، مرکز عربی آزادی های رسانه ای اخیرا به دورون تورگمن، فرمانده پلیس اشغالگر در شهر اشغالی قدس نامه ای ارسال کرده است و در آن خواستار پایان توقف سیاست جلوگیری از حضور روزنامه نگاران برای پوشش خبری در مسجدالاقصی شده است.

 

در این بیانیه آمده است: نیروهای پلیس صهیونیستی در تاریخ یکم آگوست مانع ورود روزنامه نگاران در ورود به اطراف مسجدالاقصی برای فیلمبرداری و عکاسی شده اند و به آنان گفته اند که ورودی های مسجدالاقصی را ترک کنند و تنها می توانند در این مکان نماز بخوانند.

 

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: هیچ دستور ممنوعیتی وجود ندارد که مانع از ورود روزنامه نگاران و جلوگیری از فیلمبرداری و مستندسازی آنها در داخل صحن مسجد الاقصی شود و در صورت وجود دستورات و تصمیمات مشابه، این اوامر غیرقانونی هستند و به طور آشکار به کار روزنامه نگاری آسیب می رسانند و روزنامه نگار را در انجام وظایف خود محدود می کنند.

 

مرکز عربی آزادی های رسانه ای همچنین اعلام کرد: ضروری است از تکرار این رویداد جلوگیری شود، به ویژه اینکه جلوگیری از پوشش خبری روزنامه نگاران در مناطق خاص در وهله اول در صلاحیت نیروهای پلیس نیست.

 

این مرکز در پیام خود بر اهمیت حفظ حقوق اولیه، آزادی مطبوعات، حق آزادی بیان و آزادی بیان تاکید کردند.

کد خبر 1082903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha