برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۳۱ مبلغ بومی و غیر بومی طی ماه محرم در جهت برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اجرای نیات واقفین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» امروز (17 مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماه محرم به عنوان مهم ترین مناسبت مذهبی مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان محسوب می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هر سال با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در زمینه عزاداری امام حسین(ع) در جامعه احساس می شود و امسال نیز بقاع متبرکه آماده عزاداری برای امام حسین (ع) هستند.

 

وی با بیان اینکه طرح «بصیرت عاشورایی» در 32 بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه های مختلفی از جمله اعزام مبلغان در دستور کار قرار دارد و تاکنون 31 مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده اند.

 

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: از 31 نفر مبلغ 12 نفر اعزامی از قم هستند و 19 نفر از مبلغان خراسان جنوبی هستند که در بقاع متبرکه استان طی ماه محرم بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به هدف از برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت های بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه برنامه های محرم و صفر و اجرای نیات واقفین است.

 

وی با اشاره به برنامه های طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: در راستای اجرای این طرح مراسم «احلی من العسل»، شیرخوارگان حسینی، سه ساله های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور در خصوص اجرای شب شعر حسینی اظهار کرد: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم خطر با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان گفت: اجرای نیات واقفین خیراندیش که از اهم برنامه ها محسوب می شود با توزیع غذای متبرک در هیئات، حسینیه ها، بقاع متبرکه و بیمارستان ها و کمک به برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر 1082915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha