۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی ابلاغ شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی، از ابلاغ ۴۰۰ میلیار تومان از مجموع ۴۸۷ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسن پارسی پور» شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و‌توسعه استان گفت: این اعتبار برای ۱۶۷ پروژه در بخش‌های نوسازی مدارس، بهداشت و درمان، آبرسانی، راه روستایی و آبخیزداری اختصاص یافته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با گلایه نسبت به اینکه به لحاظ قانونی برای جابه جایی اعتبارات محدودیت وجود دارد، عنوان کرد: ولی در استان با هماهنگی مسئولان استانی نسبت به این مسئله اعتراض کردیم و تصمیم داریم بر اساس اولویت‌های استانی در هر یک از بخش‌ها، اعتبار ابلاغی را اختصاص دهیم.

 

به گفته وی برای سرعت بخشیدن به توسعه استان حدود اختیارات را تغییر خواهیم داد تا اعتبارات محرومیت زدایی به واقع برای پیشبرد اهداف استان در جهت حذف محرومیت‌ها هزینه شود.

 

پارسی پور به ۶۸  پروژه‌ تأیید شده‌ سفرهای استانی استاندار اشاره کرد و گفت: اعتبار لازم برای برخی از پروژه‌های شهرستان‌های استان که در سفرهای استاندار به تأیید رسیده بود، برای سال ۱۴۰۰ باقی مانده بود.

 

وی با تأکید بر اینکه هیچ پروژه جدید در اولویت جذب اعتبار قرار ندارد، ادامه داد: ۵۰ درصد این پروژه ها قابل بهره برداری و ۵۰ درصد آنها هم در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

پارسی پور خاطرنشان کرد: برای این ۶۸ پروژه ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۱۵ میلیارد از محل اعتبارات استانی و ۴۵ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات توازن تأمین خواهد شد.

 

وی تأکید کرد بدون استثنا بین ۴ تا ۶ میلیارد تومان در هر شهرستان به آبرسانی روستایی و‌ دو‌میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان هم به حوزه آبرسانی شهری اختصاص یافته است.

 

 

کد خبر 1082939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha