ایجاد اشتغال برای ۲۱۰ بهبودیافته مواد مخدر در فارس

کرمی گفت: پس از بهبودی معتادان متجاهر باید برای آنها اشتغال مناسب ایجاد کرد و از سال قبل تاکنون با همکاری بخش خصوصی برای ۲۱۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در استان فارس اشتغال فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (یکشنبه 17 مرداد)  در دیدار با «علیرضا پاک‌ فطرت»، رئیس مجمع نمایندگان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتیاد، عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی و وقوع طلاق‌ در سطح جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: مواد مخدر چند حوزه درمان، مقابله، پیشگیری و صیانت اجتماعی دارد و سامان دهی معتادان متجاهر در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس قرار دارد.

وی اضافه کرد: معتادان متجاهر عامل بسیاری از جرائم در جامعه هستند زیرا برای تامین مواد مخدر مورد نیاز خود دست به هر کاری می ‌زنند.

کرمی تاکید کرد: برای نگهداری معتادان متجاهر به فضا و مکان لازم و مشارکت تمامی  دستگاه‌ ها نیاز داریم و با هماهنگی ‌های انجام شده حتی در ایام و محدودیت‌ های کرونا، سامان دهی معتادان متوقف نشده و با رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی، بخش زیادی از معتادان متجاهر در شهر شیراز سامان دهی می‌شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت فعلی مرکز ماده ۱۶ تعداد 400 نفر بیمار است که با پیگیری‌ های انجام شده در سال جاری، شهرداری شیراز متعهد به پرداخت هزینه نگهداری 300 نفر بیمار دیگر به صورت مستمر شده است و ورود خیراندیشان و حمایت فعالان و سرمایه ‌گذاران مستقر در بافت ‌های پرآسیب شهر شیراز نیز به کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد.

کرمی تصریح کرد: درمان معتادان متجاهر به نگهداری و درمان 6 ‌ماهه در مرکز ماده ۱۶ محدود نمی ‌شود و پس از بهبودی نیز باید برای آنها اشتغال مناسب ایجاد کرد و از سال قبل تاکنون با همکاری بخش خصوصی برای 210 نفر از بهبودیافتگان اعتیاد اشتغال فراهم شده است.

وی ادامه داد: حرفه ‌آموزی برای معتادان و مراقبت بعد از خروج از مراکز نگهداری باید در راس برنامه‌ های پیشگیرانه قرار گیرد و به ایجاد مرکز بزرگ مهارت ‌آموزی و اشتغال نیاز داریم که طرح اولیه آن توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهیه و رایزنی ‌های اولیه با سرمایه ‌گذار نیز انجام شده است اما اجرای آن به مشارکت خیرین و جذب سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی و حمایت شهرداری  شیراز نیاز دارد.  

کرمی اعلام کرد: طرح اولیه راه‌ اندازی و احداث بیمارستان 32 تخت خوابی برای درمان بیماران معتاد متجاهر زخم باز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تهیه شده است که راه‌ اندازی آن بخش عمده مشکلات این بیماران در این بیمارستان رفع خواهد شد و این امر مستلزم حمایت نمایندگان مجلس به منظور صدور مجوز و تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به طرح «یاری گران زندگی» گفت: این طرح شامل اقدامات فرهنگی و آموزشی با محوریت قرار دادن آموزش و پرورش توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سال 98 تصویب و طی تفاهم‌ نامه‌ای به آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد و از ابتدای شروع طرح تاکنون 45 درصد مدارس و بیش از سه هزار نفر دانش ‌آموز در فارس را تحت پوشش قرار داده است.

کد خبر 1082992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha