فعالیت ۱۲۷ شرکت  حمل و نقل در استان ایلام/ اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به پایانه مرزی مهران

دلخواه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۷شرکت فعال حمل و نقل در استان ایلام وجود دارد که نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر بر عهده دارند، گفت: طرح آبرسانی پایانه مرزی مهران، با همکاری خیرین و بنیاد برکت در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان ایلام، صبح امروز(۱۷ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد، با بیان اینکه اعتبارات سال جاری استان ۷۴ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با وجود محدودیت های  اعتباری فعالیت ها و برنامه های بزرگی در سطح استان در زمینه حمل و نقل و راهداری انجام شده است.

 

« نوراله دلخواه» با اشاره به اینکه  با وجود مشکلات مالی اعتباری، امروز حمل و نقل و راهداری زنده است و همکاران بنده در راستای خدمت به مردم  در دو حوزه حمل و نقل و راهداری، شبانه روزی فعالیت می کنند، گفت: ما و همکاران در راهداری و حمل و نقل مسئولیت قبول کرده ایم و هدف ما خدمت به مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه راهداری و حمل و نقل در زمینه راه و جاده های مواصلاتی، دستگاه نگهدارنده راه است، ابراز کرد: در حال حاضر ۳۱۷۸ کیلومتر راه در حوزه استحفاظی استان اعم راه اصلی، بزرگراه و جاده فرعی تحت پوشش داریم و  این میزان جاد با ۴۰۰ نفر پرسنل در طول سال حفظ، نگهداری، تعمیر و بهسازی و بازسازی می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ایلام بیان کرد: اعتبارات  استان این دستگاه اجرایی حدود ۷۰ میلیارد تومان و اعتبارات ملی نیز به همین میزان است که تلاش می شود با این اعتبارات اندک، با حداکثر استفاده از منابع و ظرفیت ها در راستای خدمت به مردم در طول جاده های استان، گام برداشته شود.

 

دلخواه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۷شرکت فعال حمل و نقل در استان ایلام وجود دارد که نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر بر عهده دارند، یادآور شد: میزان و سن ناوگان حمل و نقل استان ایلام در مقایسه با  متوسط کشوری، در وضیعت مطلوبی قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: پایانه مرزی مهران برای ظرفیت بیست هزار نفر به صورت روزانه برنامه ریزی شده است، که در ایام اربعین حسینی این میزان بیش از ۱۶ برابر در روز افزایش می یابد و سال گذشته در پایانه برکت در مرز مهران ۶۷۰۰اتوبوس تردد کرده اند که به طور توسط هر ۱۳ ثانیه یک اتوبوس در این پایانه تردد داشته است.

 


مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان ایلام با تاکید بر اینکه با همین امکانات ۴۸نقطه حادثه خیز  از سال گذشته تا پایان تیرماه سال جاری  حذف شده است، ابراز کرد: حدودا ۴۸کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در سطح جاده های استان نصب شده است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان، بیش از هشتاد و پنج درصد تصادفات ناشی از خطای انسانی است البته بحث مسیرها و جاده ها هم در امر تصادفات موثر هستند، ما تمام تلاش خود را در راستای رفع و حذف نقاط حادثه خیز انجام داده ایم، البته نیازمند ترویج فرهنگ درست رانندگی  در بین اقشار مختلف مردم هستیم که اصحاب رسانه و مطبوعات استان نقش مهمی در این حوزه ایفا می کنند.

 

دلخواه با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی بر اساس نظر مسئولان کشور و با توجه به شرایط کرونایی کشور خواهد بود، ابراز کرد: در صورت برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی که به صورت کاروانی برگزار خواهد شد، تمهیدات لازم به طور قطع در راستای پیشگیری از شیوع کرونا فراهم خواهد شد.

 

دلخواه خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی پایانه مرزی مهران، با همکاری خیرین و بنیاد برکت در دست اقدام است که برای این منظور ۳۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام راحل برای سخت منبع، سکو، سایه بان و نماز خانه و آب سردکن  در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1083016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha