همزمان با ماه محرم و صفر ۲۵۰۰ موقوفه اجرای نیت می شوند

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به برگزاری۴۵۰ ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه استان؛ گفت: با اجرای طرح بصیرت عاشورایی، ۲۵۰۰ موقوفه منطبق ماه محرم و صفر با اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی اجرای نیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد احمدزاده» امروز یکشنبه (۱۷ مرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر حدود 2500 موقوفه منطبق خراسان رضوی اجرای نیت می شوند، گفت: در سوگواره بصیرت عاشورایی بقاع متبرکه استان سیاه پوش می شوند و ویژه برنامه "لبیک یا حسین"، شیرخوارگان حسینی، برنامه احلی من العسل همایش ویژه نوجوانان حسینی و همایش رهروان زینبی ویژه بانوان به ترتیب روز اول، چهارم، ششم و دوازدهم محرم برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری450 ویژه برنامه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه استان؛ گفت: طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 79 بقعه شاخص خراسان رضوی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه تجمع و حضور جمعیت و هیئات مذهبی صرفاً در مناطق کم خطر آبی و زرد آنهم در فضای باز مجاز می باشد؛ افزود: در مناطق قرمز و نارنجی صرفا در فضای باز با پذیرش حداکثر 70 نفر (به ازاء هر نفر 4 متر مربع) در زمان 60 دقیقه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این برنامه ها برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: حمایت از تولید برنامه تلویزیونی «عزیزم حسین» و پخش در ماه محرم و صفر از شبکه استانی، دعوت از دسته جات عزاداری جهت استفاده از فضای رو باز بقاع متبرکه و انعکاس برنامه از شبکه های استانی و ملی، برپایی خیمه های معرفت در مناطق کم خطر با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی و راه اندازی کاروان عزای خودرویی با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان بدون حضور جمعیت در مناطقی که امکان اجرای برنامه عادی وجود ندارد و ترویج و مشارکت در برپایی روضه های خانگی از جمله برنامه های شاخص در طرح بصیرت عاشورایی می باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 200 مبلغ در طرح بصیرت عاشورایی بکار گیری می شوند؛ خاطرنشان کرد: حدود 2000 روضه خوانی خانگی و روضه خیابانی در ماه های محرم و صفر برپا می شود.

 

حجت الاسلام احمدزاده گفت: به 250 هیئت مذهبی از محل عوائد موقوفات جهت برپایی مراسمات در ماه محرم و صفر و در قالب طرح بصیرت عاشورایی کمک می شود همچنین در طرح شمیم حسینی حدود 5000 بسته معیشتی و بیش از 300 هزار پرس غذای گرم توزیع می شود.

کد خبر 1083057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha