اعتراض مسلمانان هند به هتک حرمت قرآن در پوستر سریال «نتفلیکس»

مسلمانان هند خواستار حذف آیات قرآنی از پوستر سریال تولید شده از سوی «نتفلیکس» به نام «ناواراسا» شدند و این اقدام را هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمانان دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « globalvillagespace»، مسلمانان هند خواستار حذف آیات قرآنی از پوستر سریال تولید شده از سوی «نت فلیکس» به نام «ناواراسا» شدند و این اقدام را هتک حرمت به کتاب آسمانی مسلمانان دانستند.

 

هشتگ «BanNetflix» این روزها در توییتر ترند شده است در حالی که مردم تفسیرهای غلط و مشکل ساز از اسلام را محکوم می کنند.

 

نتفلیکس روز ششم آگوست مجموعه ای به نام «ناواراسا» که مردم مدت های طولانی انتظار آن را می کشیدند را پخش کرد اما بلافاصله پس از پخش این سریال هشتگ «BanNetflix» در توییتر راه اندازی شد زیرا جامعه مسلمانان در هند اشاره کردند که پوستر این مجموعه حاوی متنی از آیات قرآنی است که نباید در روزنامه ها و پوسترها چاپ شود.

 

آکادمی «رضا» متعلق به گروهی از مسلمانان هند نتفلیکس را متهم کرد که پوستر حاوی آیات قرآنی را در روزنامه محلی تامیل منتشر کرده است که به احساسات مسلمانان لطمه زده و به کتاب مقدس قرآن توهین کرده است.

 

افراد زیادی از این شرکت خواستند از دین و متون آن برای اهداف سرگرم کننده استفاده نکند و به این ترتیب بود که هشتگ مربوط به ممنوعیت نتفلیکس در توییتر ترند شد.

 

ناواراسا مجموعه ای به زبان تامیل هندی است و ایده اصلی پروژه نشان دادن داستانهای مختلف در مورد مسائل اجتماعی از طریق 9 فیلم کوتاه در هر قسمت است.

 

این اولین بار نیست که نتفلیکس به دلیل ارائه تصویری نادرست از مسلمانان در رسانه های اصلی مورد انتقاد قرار می گیرد.

 

پیش از این نیز نتفلیکس بر روی این موضوع ادعا شده تمرکز کرده بود که زنان مسلمان چگونه به دنبال راه هایی برای رهایی از دینی هستند که به آنها ظلم روا می دارد.ر

کد خبر 1083066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha