برنامه های سالروز آزادگان با ایام محرم پیوند داده شود

فتاحی با بیان اینکه شایسته است برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور متناسب با ایام محرم برگزار و پیوند داده شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نیازهای امروز جامعه در برابر تبلیغات مسموم دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، صبح امروز(۱۷ مرداد) در هفدهمین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت برنامه های سالگرد بازگشت آزادگان به کشور، اظهار کرد: امسال سالروز آزادگان به کشور با ایام محرم و عزای سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) همزمان شده است که بر این اساس شایسته است برنامه های گرامیداشت این روز متناسب با ایام محرم برگزار شده و پیوند داده شود.

 

« الیاس فتاحی» با تاکید بر اینکه برنامه های سالروز آزادگان به کشور در استان که یکی از آوردگاه های مهم دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است به بهترین شکل ممکن برگزار شود، ابراز کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین مدیران و مسئولان استان وجود دارد و برنامه های سالروز ورود آزادگان را چه در مرکز استان و چه در شهرستان ها باید به خوبی برگزار شود.

 

وی با اشاره به نقش استان و مردم ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: استان ایلام قدمگاه بیش از ۹ هزار شهید کشور است و خون های بسیاری برای دفاع از اسلام و انقلاب در این خطه اهدا شد و استان ایلام در دوران دفاع مقدس، کربلای دیگری بود که شاهد حماسه های بزرگ جوانان و رزمندگان این دیار در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در برابر دشمن بعثی بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: برنامه های تجلیل از آزادگان در ادارات مرکز استان و شهرستان ها باید به بهترین شکل ممکن  برگزار و  مدیران دستگاه های اجرایی استان تلاش کنند که امورات مربوط به آزادگان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، پیگیری شود.

 

فتاحی با تاکید بر اهمیت  پوشش برنامه های سالگرد بازگشت آزادگان به میهن از طریق فضای مجازی و رسانه های استان و رسانه ملی، ابراز کرد: ادارات در تمامی مناطق استان نسبت به پوشش این برنامه ها و تبلیغات این ایام از طریق نصب بنرها اقدام کنند و شهرداری ها هم در این خصوص فعالیت های خود را انجام دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: سپاه، بسیج و نیروی انتظامی  نیز همانند سال های گذشته برنامه های سالروز ورود آزادگان به کشور را خواهند داشت و رسانه ها  در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی آزادگان در دوران اسارت تولید محتوا داشته باشند.

 

گفتنی است، در این نشست مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی مرتبط، در خصوص برنامه ها و فعالیت های خود  در راستای گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

کد خبر 1083072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha