حقیقت جویی و تعهدمحوری، مشخصه بارز خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: حقیقت جویی و تعهدمحوری، مشخصه بارز خبرنگار تراز انقلاب اسلامی است. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک 17 مرداد، روز خبرنگار ابراز داشت: هفدهم مرداد یادآور رشادت ها و از خودگذشتگی شهید صارمی هاست که امید است خبرنگاران عزیز میهن اسلامی مان به این شهدای والامقام تأسی کرده و در همه حال دست از حقیقت جویی، تعهدمحوری و عدالت خواهی برندارند.

 

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در برهه ی کنونی به خصوص ما باید در راستای اُمیدافزایی، احساس مسئولیت را در بین آحاد مردم نسبت به شرایط جامعه تقویت کنیم و این مساله یکی از رسالت های جدی خبرنگاران متعهد و انقلابی است و این که خودشان نیز البته در این باره پیش قدم باشند.

 

 

وی همچنین گفت: در واقع آن چه از خبرنگار انتظار می رود این است که در راستای آگاهی بخشی به جامعه و ایجاد حساسیت و دغدغه لازم در بین مردم و مسئولان، واجد دو مؤلفه مهم تخصص و تعهد به طور همزمان باشد، چه آن که همان طور که عرض شد حقیقت جویی و تعهد محوری، شاخصه و مؤلفه مهم خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی است.

 

 

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روزگاری که رسانه های غربی و صهیونیستی به دور از تعهد و حریت لازم به دنبال تأمین منافع سران استکبار جهانی هستند، خبرنگاران ایران اسلامی باید با صداقت، تعهد، وجدان کاری و تخصص بالا به گونه ای عمل کنند که فتنه ها و توطئه های رسانه ای دشمن خنثی و ناکام شود.

 

 

وی بیان داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امروز قوی ترین سلاح در اختیار رسانه ها و خبرنگاران قرار دارد و هنر ما باید این باشد که از این ابزار و سلاح در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب و کشور به خوبی بهره گیری کنیم.

کد خبر 1083094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha