حمایت، انصاف و همدلی برای ایجاد اعتماد لازم است

موحدیان با بیان اینکه ما به این اصل آگاهیم که توان اجرایی هر دستگاه مجری به همت کارکنان آن به فعل تبدیل می شود، چرا ما همیشه در قوه مجریه گیر داریم، گفت:حمایت، انصاف و همدلی برای ایجاد اعتماد لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز(۱۷ مرداد) در اولین جلسه شورای اداری در دور ششم شورا ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: درستی انجام کارها به حضور و مشارکت همه احتیاج دارد، مشارکت کانون همکاری است و بدون آن همکاری معنا ندارد، مرکز همکاری نیز اعتمادسازی است و باید برای آن تلاش کنیم، ما به عنوان شورای جدید به همه کارکنان و کارشناسان و مدیران شورا اعتماد داریم و به خاطر زحماتی که در ادوار گذشته کشیدند دست تمام آنها را می بوسیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: ما به این اصل آگاهیم که توان اجرایی هر دستگاه مجری به همت کارکنان آن به فعل تبدیل می شود، چرا ما همیشه در قوه مجریه گیر داریم، چون که توان و استعداد سازمان به فعل تبدیل نمی شود و کارمند و کارشناس و مدیر باید این وظیفه خطیر را به عهده بگیرد، شورا اگر در پی موفقیت باشد این هدف را نه با ابزار مصوبات بلکه با فعلیت مصوبات محقق خواهد کرد، ما قوانین و مصوبات بسیار زیادی داریم و هیچ کشوری به اندازه ما قانون و مصوبه و آیین نامه ندارد اما کارها پیش می رود و مدیریت انجام می شود حتی در سطح فراملی.

 

وی با اشاره به اینکه بر طبق تجارب و سوابق مدیریتی به فشارهای روانی سنگینی که تغییر و تحول در سازمان ها بر کارکنان ایجاد می کند به خوبی آگاه است گفت: بنده به عنوان رئیس شورا تلاش خواهم کرد در حد امکان این فشار را از کارکنان دور نگه داشته و یا آن را کاهش دهم.

 

موحدیان در ادامه تاکید کرد: برای شکل گیری اعتماد چند شاخص مهم وجود دارد که اول حمایت است یعنی همه باید از هم حمایت کنند، اگر کارمندی از همکار خود حمایت نکند، اگر غیبت کند ظلم کرده و بخشودنی نیست. این گناهان از آن دسته است که در روز قیامت نیز نادیده گرفته نخواهد شد، من به عنوان یک عضو سازمان موظفم از همکارم و مدیرم و گروهم حمایت کنم. همه ما در قالب یک سازمان باید از یکدیگر حمایت کنیم تا اعتماد شکل بگیرد.

 

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد:شاخصه دوم انصاف است به این معنی که هر اقدام ما معطوف به مقرراتی است که از قبل اعلام شده و اگر برابر همان موارد اقدام کردیم جانب انصاف را رعایت کرده ایم اما اگر تندروی کردیم گرفتار بی انصافی شده ایم، اگر کاهلی کردیم هم بی انصافی است پس خیلی از امور باید شفاف اعلام شود و همه باید بدانیم هر کار ما در قبال همکار و گروه خود با چه تبعاتی همراه است.

 

موحدیان افزود: شاخصه سوم همدلی است، ما باید خود را همواره جای دیگران حس کنیم، گرفتاری‌ها و مشکلات همکاران خود را درک کرده برای کمک به ایشان تلاش کنیم، همدلی به این معنی است که توانایی داشته باشیم خود را به جای همکارمان قرار دهیم، اینگونه من به عنوان مدیر درک می کنم همکار من چه مشکلاتی تحمل می کند و همه مدیر خود را درک می کنند که دچار چه فشارها و گرفتاری‌هایی است.

 

وی افزود: مساله دیگر در اعتمادسازی مربوط به شایستگی اعضای شورا است، هرچقدر ما شایسته باشیم به همان میزان سبب جلب همکاری کارکنان خواهد شد.ما به عنوان اعضا باید هر روز شایستگی خود را ارتقا دهیم و همواره این سوال رو از خود بپرسیم که شایسته حضور در شورا و این جایگاه هستیم یا نه، امیدواریم شایسته باشیم و بتوانیم برای ارتقای آن تلاش کنیم.

 

 

کد خبر 1083104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha