مسابقه «ساجدان عشق» برای نسل نوجوان الگو سازی می کند

امینی گفت: بسیاری از نوجوانان به دنبال افراد قهرمان هستند، اگر ما الگوهای موفق و سالم را به نسل نوجوان معرفی نکنیم الگوهای کاذب جایگزین خواهد شد لذا با برگزاری مسابقه ساجدان عشق در ایام محرم و صفر یاران امام حسین (ع) به عنوان الگو معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « یوسف امینی » امروز یکشنبه (17 مرداد) در مراسم رونمایی از پوستر مسابقه ساجدان عشق بیان کرد: بین سه ضلع مسابقه ساجدان عشق یعنی امام حسین (ع)، موضوع نماز و اصحاب امام حسین (ع) پیوند معناداری وجود دارد.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: اینکه ما با موضوع عاشورا یاران امام حسین (ع) را با رویکرد مبحث توجه به نماز معرفی کنی بسیار در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است. همه ما امروز شاهد گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم و دغدغه داریم.

 

وی افزود: مشکلات اجتماعی در جامعه به شکل های مختلف در رفتار و گفتار وجود دارد و مردم ، خانواده ها و مسئولین نسبت به گسترش مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه نگران هستند. لذا مهمترین و کاملترین راه برای مصون سازی جامعه از آسیب های اجتماعی موضوع گسترش فرهنگ اقامه نماز است.

 

امینی تصریح کرد: نماز در دین اسلام به عنوان ستون دین معرفی شده است و اگر به این ستون تکیه کنیم و بحث نماز در درون خانواده ها گسترش پیدا کند، قطعا بسیاری از آسیب ها و چالش های اجتماعی که در حال حاضر جامعه گرفتار آن است حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مسابقه ساجدان عشق الگوها را معرفی می کند؛ افزود: بسیاری از جوانان و نوجوانان الگو پذیر هستند و به دنبال افراد قهرمان هستند، اگر ما الگوهای موفق و سالم را به نسل نوجوان معرفی نکنیم الگوهای کاذب جایگزین خواهد شد لذا با برگزاری مسابقه ساجدان عشق در ایام محرم و صفر یاران امام حسین (ع) به عنوان الگو معرفی می شوند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) افراد معمولی بودند اما موقعیت شناسی و بصیرت آنها ، آنها را خاص و بهترین و کاملترین الگو برای نسل جوان کرد؛ گفت: پایه کارشناسی و پژوهشی مسابقه بر مبنای بسیار درستی ایجاد شده و تلاش شده پیوند بین اضلاع مختلف زده شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت گسترده فضای مجازی و رسانه ها برای نشر موضوعات مسابقه؛ تصریح کرد: این رویداد نباید منحصر به استان شود بلکه باید با بیشترین مخاطب به صورت ملی برگزار شود ؛ همچنین پویش نماز در فضای مجازی با رویکرد تولیدات باشد تا افراد، مراکز و موسساتی  که در حوزه توسعه و گسترش فرهنگ نماز فعالیتی انجام می دهند تولیدات خود را معرفی کنند.

 

 

کد خبر 1083108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha