ضرورت رعایت شان عزاداری در ماه محرم

یکی از مهمترین نکات در ماه محرم رعایت شئونات اسلامی و انسانی در برپایی عزاداری حسینی است که متاسفانه در چند سال اخیر رفتارهای غیرعقلانی در برخی هیئت ها مشاهده شده که باید به صورت جدی با آنها برخورد شود.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: ماه محرم و مراسم عزاداری فرصت بسیار مغتنمی است تا انسان به افعال و رفتارهای روزمره خود فکر کرده و هدف اصلی قیام اباعیدالله الحسین (ع) را برای خود تکرار کند، قطعا این مهم باعث می شود تا رفتارهای ما در شرایط مختلف کنترل شود.

 

یکی از مهمترین نکتات در ماه محرم رعایت شئونات اسلامی و انسانی در برپایی عزاداری حسینی است، متاسفانه در چندسال اخیر رفتارهای غیرعقلانی در برخی هیئت ها مشاهده شده که باید به صورت جدی با آنها برخورد شود.

 

قمه زنی از سوی جبهه منحرف شیعی ترویج می شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: اساسا عزاداران حسینی افراد خوش قلب و با نیت های مخلص هستند، اگر غیر از این مورد بود پیش از این باید انحرافات بسیاری را در مراسم عزاداری حسینی شاهد باشیم.

 

«آیت الله محسن حیدری» با بیان اینکه کمبود معرفت و بصیرت باعث شیوع بسیاری از انحرافات در مراسم عزاداری می شود افزود: متاسفانه برخی افراد هستند که با فلسفه و معنای عزاداری برای اهل بیت (ع) آشنایی ندارند و همین مهم سبب می شود تحت تاثیر جوسازی های رسانه های شیعی انگلیسی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه خودزنی و قمه زنی توسط جبهه منحرف شیعی ترویج شده اضافه کرد: مقام معظم رهبری این جریانات را به شیعه انگلیسی تعبیر کرده که هدف آن تخریب، تحریف و از بین بردن اهداف واقعی عزاداری حسینی است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیروی از اینگونه عزاداری ها تنها و تنها به ضرر جامعه شیعی است؛ خوشبختانه تبلیغات شیعی در جهان روزبه روز در حال توسعه است اما دشمنان می خواهند با این اقدام جلوه صلح پذیر شیعه را در جهان خدشه دار کنند.

 

وی بر تاثیر روشنگری در اهداف عزاداری حسینی تاکید کرد و یاد آور شد: شایسته است که مسلمانان در هنگام عزاداری شئونات اسلامی را رعایت کنند تا دست مایه تبلیغات سوء علیه شیعه و مکتب امام حسین (ع) شود.

 

هر عزادار یک بلندگوی تبلیغی مکتب شیعه است

استاد حوزه علمیه خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز عنوان کرد: رعايت شئونات اسلامي از جمله حجاب، مراعات نظم، احترام به فرايض ديني و اقامه نماز اول وقت و نيز پرهيز از طرح مسائل شبهه انگيز و اختلاف افكنانه در سخنرانی ها دراين ايام بسیار ضروری است.

 

«حجت الاسلام سیدمحمد خلفی» ابراز کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود می فرمایند امروز حسین بن علی (ع) می‌تواند دنیا را نجات دهد، به شرط آنکه چهره او را با تحریف مغشوش نکنند، بنابراین شایسته است که عزاداران حسینی خود را در محضر امام زمان (عج) بدانند و از رفتارهایی که موجب توهین به ساحت اهل بیت می شود دوری کند.

 

وی قمه زنی، خودزنی، راه رفتن روی اتش و ... را از بارزترین انحرافات عزاداری دانست و اذعان کرد: محبان اهل بیت (ع) باید بدانند که هر شخص عزادار یک بلندگویی برای انتشار مکتب امام حسین (ع) است، قطعا اینگونه رفتارها که به جسم و روح انسان ضربه وارد می کند نه تنها مایه تبلیغ برای شیعه نمی شود بلکه موجب تخریب چهره شیعه در جهان خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان مطالعه کتاب هایی با موضوع اهداف قیام عاشورا و همچنین شان عزاداری بر اهل بیت (ع) بر بصیرت افزایی مسلمانان بسیار موثر دانست و گفت: یادآوری نهضت حسین (ع)، نیرومند‌ترین انگیزه‌ها را در جهت توسعه امر به معروف و جلوگیری از زشتی‌ها ایجاد می‌کند و آتش انقلاب‌های خونین علیه ستمگران را افروخته نگه می‌دارد و تجدید بیعت با امامان و ادای اجر رسالت نبوی تا حدودی ادا می‌شود.

 

حجت الاسلام خلفی خاطر نشان کرد: مدیران هیئت ها، مداحان اهل بیت (ع) و شاعران باید در توجیه و روشنگری تلاش کنند، قطعا عزاداری در شان اهل بیت (ع) می تواند جاذبه های بسیاری برای ببیندگان میلیونی مراسم محرم از سرتاسر جهان خواهد داشت.

 

در هر حال ما به عنوان پیروان مکتب امام حسین (ع) لازم است برخی از ملزومات را رعایت کنیم، از جمله مهمترین این ملزومات رعایت پوشش مناسب و استفاده از کلمات مناسب در گفت وگو است، قطعا این ماه فرصت بسیار مناسبی برای تغییر و اصلاح بسیاری از الگوهای رفتاری در جامعه خواهد.

 

کد خبر 1083164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha