موکب سلامت جایگزین ایستگاه های صلواتی می شود

حجت الاسلام رضایی از اعزام مبلغ در ایام محرم به هیئت های مذهبی سراسر استان خبر داد و گفت: برگزاری ایستگاه صلواتی امکان‌پذیر نیست و به جای آن موکب سلامت جایگزین می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» عصر امروز (۱۷ مرداد) در نشست خبری مراسم نمادین آغاز سیاه‌پوش شدن استان در آستانه محرم اظهار کرد: برنامه‌های محرم سال جاری با محوریت تکریم شعائر دینی و مسئولیت پذیری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر احیای روضه‌های خانوادگی (و نه خانگی) تأکید کرد و  ادامه‌ داد: به واسطه شیوع کرونا موکب های سلامت و توزیع اقلام بهداشتی جایگزین ایستگاه صلواتی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه دسته روی هیئت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها در محدوده محله خود هیئت بلامانع است، عنوان کرد: پویش هر خانه یک پرچم و هر مغازه یک پرچم نیز راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام رضایی از سیاه پوشی کامل شهر بشرویه معروف به حسینیه استان خبر داد و گفت: در ایام محرم بحث کمک های مومنانه نیز با همکاری هیئت های مذهبی ادامه می یابد و ترویج سبک زندگی به صورت ویژه در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های محرم و صفر در قالب ۱۲ کارگروه پیگیری و انجام می شود، افزود: کارگروه های قرآن، مبلغان، کودک و نوجوان، بانوان، هنری، هیات و تشکل ها، کتاب، اهل سنت، تبلیغ نوین، مسجد، تبلیغ محیطی و آموزش فعال است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام مبلغ به هیئت های مذهبی سراسر استان خبر داد و گفت: در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی توسط هیئت های مذهبی و ناظران بهداشتی انجام خواهد شد، بیان کرد: همچنین برنامه عزاداری در ظهر عاشورا  در محل قتلگاه بیرجند  برای پخش از صدا و‌سیما برگزار خواهد شد.

 

وی به راه اندازی دو هشتگ «نسل حسینی» و «ایران مشکی پوش» در فضای مجازی اشاره و شعار محرم امسال «زیر علمت امن ترین جای جهان است» را اعلام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1083173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha