۸ هزار روستا در کشور با تانکر آب رسانی می‌شود

جانباز از افزایش ۳۴ هزار مترمکعب به ظرفیت آب پایدار آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: ۲۲ هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شیرین کن آبادان و ۱۲ هزار مترمکعب نیز به ظرفیت خرمشهر اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حمیدرضا جانباز» امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد) در آئین امضای تفاهم نامه تامین اعتبار طرح جمع آوری فاضلاب شهری آبادان که در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، با اشاره به امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح ۱۰ ایستگاه پمپاژ دیگر شهر آبادان وارد مدار می‌شود و ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان توسعه خواهد یافت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از افزایش ظرفیت آب پایدار در آبادان و خرمشهر خبر داد و افزود: ۲۲ هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت آب شیرین کن آبادان و ۱۲ هزار مترمکعب نیز به ظرفیت خرمشهر اضافه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین طی هفته آینده آب شیرین کن اروند با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به شبکه آب رسانی اضافه خواهد شد.

 

جانباز از تنش آبی در ۳۰۰ شهر کشور خبر داد و گفت: میزان تولید و مصرف آب در این شهرها با یکدیگر برابر است و در صورت مصرف مازاد آب، این تعادل شکننده تولید به هم می‌ریزد.

 

وی به میزان بارندگی در کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون هشت هزار روستا در کشور به دلیل کمبود بارش به‌ ویژه در فلات ایران با تانکر آبرسانی می‌شوند چراکه میزان بارندگی در کشور به ویژه در فلات ایران به شدت کاهش یافته که باعث کم آبی در برخی نقاط کشور شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از بهره‌مندی ۴۵۰ هزار نفر در روستاهای کشور از آب پایدار خبر داد و تاکید کرد: در نظر داریم تا پایان امسال این بهره‌مندی را به ۹۷۰ هزار نفر در روستاها برسانیم.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون دبی خروجی آب پشت سدها به گونه‌ای تنظیم شده که در کنار تامین آب مورد نیاز، نگرانی بابت کمبود آب در پاییز نداشته باشیم یاد آور شد: مشکل آب ۵۰۰ روستا از ۷۰۲ روستا در خوزستان که با تنش آبی روبه رو هستند تا پایان امسال برطرف و آب تمام این مناطق به صورت پایدار تامین می‌شود.

 

کد خبر 1083197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha