گروه های اندیشه ورز در سطح محلات تشکیل شود/ حق الناس و سلامت مردم در برنامه های ماه محرم رعایت شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه تا کنون عملکرد خوب اصحاب مسجد، هیئت های مذهبی نشان داده است که بهترین رعایت کننده پروتکل های بهداشتی بوده اند، گفت: رعایت حق الناس در برگزاری برنامه های ماه محرم بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۱۷ مرداد) در همایش پیام آوران عاشورا در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر اخلاص در هر عملی باشد، آن عمل ماندگار و تاثیرگذار خواهد بود و صدقه جاریه ای را برای ما ثبت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه افتخار ما این است استان ایلام، دروازه  عتبات عالیات  است، افزود: افتخار خادم بودن زائران امام حسین(ع) افتخاری بسیار بزرگ است، در ایام ماه محرم این خادمی باید نمودی داشته باشد و فضا سازی شهر در معابر، ورودی ها و خیابان ها، بیانگر عزادار بودن مردم آن شهر در عزای سید و سالار شهیدان باشد.

 

وی ابراز کرد: این فضاسازی باید به گونه ای باشد که اگر کسی غافل باشد، با مشاهده پرچم ها و بیرق ها، کتیبه ها و نوشته ها متوجه شود که ایام محرم است و در محلات پرچم عزای امام حسین(ع) برافراشته شود  و باید تلاش کنیم در هر خانه ای یک علم عزا نصب شود که این امر، برکت دارد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: یکی از روش های خوبی که جوانان پیگیری کرده اند پشت نویسی خودروها در ایام محرم بوده است، اگر راننده خودرو اجازه می دهد که خوردرویش پشت نویسی شود، با زیبا ترین خط و خوشرنگ ترین رنگ، جملات زیبا و گیرا منقش شود که به طور قطع تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری برنامه ها و مراسمات ماه محرم، گفت: وقتی مردم را برای برگزاری مراسمات دعوت می شوند، ضامن حفظ سلامتی آنها هستیم و باید پروتکل ها در برگزاری  مراسمات شامل زمان، مکان، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی رعایت شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: تا کنون عملکرد خوب اصحاب مسجد، هیئت های مذهبی نشان داده است که بهترین رعایت کننده پروتکل های بهداشتی بوده اند، طولانی شدن عزاداری ها درست نیست، طولانی شدن برنامه های محرم به ویژه در این شرایط، ارزش عزاداری را از بین می برد، با توجه به شرایط شیوع کرونا، خوب است از طریق فضای مجازی، برنامه های هیئت های مذهبی در اختیار اهل محل قرار گیرد که هم پروتکل ها رعایت و هم برنامه های عزاداری برگزار شود.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در شرایط فعلی دشمنان امام حسین(ع) و اسلام برای اقامه عزای امام حسین(ع) سرمایه گذاری می کنند که در نوع خود جالب است، هدف این است که فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) را دچار آسیب کنند به نام  امام حسین(ع) با ارزش های والایی که آنحضرت برای آنها قیام کرد، نادیده گرفته شود.

 

وی یادآور شد: رعایت حق الناس  در برگزاری برنامه ها بسیار حایز اهمیت است که با توجه به شرایط کرونایی و برگزاری برنامه ها در فضای باز مساجد و هیئت های مذهبی، در برگزاری برنامه ها حق الناس رعایت شود و خیابان ها و محلات مسدود نشود و صدای عزاداری ها به گونه ای باشد که مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نشود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر پرهیز از هر گونه اسراف در برنامه های نذری  در سطح هیئت های مذهبی، ابراز کرد:  بهتر است که نذری های ماه محرم در قالب بسته های معیشتی متمرکز شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: نقش رسانه ها و فعالان فضای مجازی و به ویژه صدا و سیمای استانی در ترویج فرهنگ ارزشمند عاشورای و ایثار و شهادت طلبی ارزشمند است،  دشمن تمام تلاش خود را بر جنگ و شبیخون فرهنگی متمرکز کرده است و  ایام محرم بهترین فرصتی است که می توان مدافع ارزش های دینی و اسلامی بود و آن اندازه ای که دغدغه  معیشتی داریم، دغدغه دین و سرنوشت ابدی خود را هم داشته باشیم.

 

وی گفت: امام حسین(ع) متعلق به همه است، مغناطیس قوی امام حسین(ع) افراد مختلف را به هیئت های مذهبی و برنامه های ماه محرم جذب می کند، ما باید تلاش کنیم که جذب کنیم، هنر ما این است آنهایی که به خاطر تبلیغات مسموم دشمن از ارزش های دینی فاصله گرفته اند را جذب کنیم و با امام حسین(ع) و خدا آشتی دهیم.

 

امام جمعه ایلام افزود: پیشنهاد می شود که گروه اندیشه ورز در سطح محلات و هیئت های مذهبی که می تواند برای سلامت معنوی محله و اجتماعی تلاش کند، تشکیل شود.

 

وی خطاب به دست اندرکاران هیئت های مذهبی، خاطرنشان کرد: وقتی پرچم امام حسین(ع) در محلات  به اهتزاز درمی آورید، در واقع امام حسین(ع) به شما آبرو می دهد و البته مسئولیت شما هم بیشتر و تاثیرگذارتر می شود.

 

 

 

کد خبر 1083203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha