آغاز عملیات اجرایی ساخت  ۵ هزار مسکن ملی در خراسان جنوبی

داعی از آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز بیش از ۵ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲۰۰ واحد وارد مرحله ساخت شدند.

«وحید داعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از طرح های مهم دولت دوازدهم برای تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه بوده است، گفت: در این طرح دولت زمین را به صورت اجاره 99 ساله و رایگان در اختیار متقاضیان قرار می دهد اما ساخت و ساز با خود متقاضی است.

 

وی با بیان اینکه حدود 14 هزار نفر در خراسان جنوبی ثبت نامی در اقدام ملی مسکن داشته ایم که حدود پنج هزار و 740 نفر واجد شرایط طرح بودند، گفت: برای تمام متقاضیان واجد شرایط، زمین تامین شده و قراردادها هم منعقد و ابلاغ شده است.

 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 2200 واحد وارد مرحله اجرایی ساخت و ساز شده است، اظهارداشت: امید است با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد ساخت و ساز سرعت بگیرد و این واحدها زودتر به بهره برداری برسد.

 

داعی با اشاره به اینکه در این طرح ساخت و ساز بر عهده خود متقاضیان است، دولت فقط زمین و تسهیلات را در اختیار متقاضی قرار می دهد، ادامه داد: اخد پروانه و ساخت و ساز بر عهده خود متقاضیان است و دولت ورودی به این موضوع ندارد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان ها به صورت گروه های دو، سه و پنج خانوار زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، گفت: خرید و فروش این واحدها ممنوع است، اما بعد از ساخت اگر بخواهند بفروشند باید پول زمین را به قیمت کارشناسی روز به حساب دولت واریز کنند تا سند زمین به اسم آنها زده شود.

کد خبر 1083239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha