ویژه برنامه های رادیو  قرآن در ایام محرم

رادیو قرآن به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله(ع) ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف،رادیو قرآن به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله(ع) ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است.

 

در دهه اول ماه محرم ، ویژه برنامه های مختلفی ازشبكه رادیویی به شرح زیر تقدیم می شود:

 

ویژه برنامه "حسینیه" ، هیئتی در استودیوی رادیو قران ، كه از شب اول محرم به مدت 12 شب ساعت 21 به مدت 50 دقیقه به روی آنتن می رود.  با توجه به شرایط حاد كرونایی و دستور العمل ها و پروتكل های اعلام شده شنوندگان ویژه برنامه "حسینیه " می توانند از یك هیئت كامل در خانه بهره مند شوند.

 

این برنامه شامل بخش های متنوعی از قبیل بخش كارشناسی ، تلاوت، ابتهال ، مرثیه سرایی ، آشنایی با پیر غلامان و مداحی میباشد كه به شرح زیر است.

 

در ابتدای برنامه با توجه به اهمیت تلاوت قرآن و مناجات با خدا از نگاه امام حسین (ع) بر اساس آیات 11 سوره مباركه طلاق و 70 سوره مباركه احزاب، قاری بین المللی استاد پورزرگری آیاتی از كلام الله مجید را كه امام حسین (ع) در مسیر كربلا بنا به شرایط و و دلایل مختلف بر زبان جاری كرده اند را با پیش شرح مختصری تلاوت می كند.

 

در بخش كارشناسی حجت الاسلام و المسلمین  سید مهدی حائری زاده از سایه روشن های كربلا می گوید . در بین دو بخش كارشناسی هادی اشرف الكُتّابی ذاكر و مرثیه سرای اهل بیت (ع) به اشعار فاخر متاخر و معاصر سروده شده در باب شهدای كربلا خواهد پرداخت . در بخش دیگر این برنامه استاد سید كریم موسوی (مبتهل بین المللی كشور) به اجرای یك قطعه ابتهال و بیان توضیحاتی پیرامون آن خواهد پرداخت و در بخش آخر شنوندگان می توانند با پیرغلامان سید الشهدا (ع) از نقاط مختلف كشور و از اقوام و طوایف گوناگون آشنا شوند.

 

این برنامه به همت گروه علوم قرآنی، به تهیه كنندگی سمیه خراج، گویندگی رضا خضرایی و كارشناسی حجت الاسلام و المسلمین  سید مهدی حائری زاده از رادیو قرآن پخش می شود.

 

برنامه " عرفان عاشورایی" نیز در ماه محرم با موضوع كلی تجلی عرفان در واقعه كربلا از رادیو قرآن پخش می شود.

 

این برنامه به صورت میزگرد تحلیلی 30 دقیقه ای در طول ایام دهه اول ماه محرم ساعت 19 با اجرای كارشناسی حجت الاسلام محقق زارع خورمیزی ، معاونت علمی مجمع جهانی شیعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه و همچنین دكتر ابوالفضل تاجیك مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) به بررسی سیرو سلوك عرفانی امام حسین (ع) و یاران ایشان در واقعه عاشورا و كربلا  به روی آنتن خواهد رفت.

 

لازم به ذكر است، برنامه عرفان عاشورایی كاری دیگر از گروه علوم قرآنی شبكه رادیویی قرآن می باشد كه در ایام دهه اول ماه محرم به تهیه كنندگی فاطمه گنجی ساعت 19 تقدیم شنوندگان می شود.

 

"حدیث عاشورا" نیز ویژه برنامه ی دیگر رادیو قرآن در ایام ماه محرم است كه به موضوع پیامهای قرآنی در خصوص واقعه كربلا و عاشورای حسینی خواهد پرداخت همچنین امر به معروف و نهی به عنوان یكی از درسهای مهم عاشورا با توجه به آیه 104 سوره آل عمران و آیه 7 سوره انفال نیز از دیگر موضوعات این برنامه خواهد بود .

 

این مجله رادیویی با رویكرد خانواده برای ایام دهه اول ماه محرم تدارك دیده شده است كه دارای بخش های متنوعی از قبیل بخش كارشناسی ، آیتم امام حسین با شهدا ، شرح فرهنگ نذر و نیاز ، آیتم روایت و گزارش می باشد.در بخش كارشناسی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی (مولف و استاد حوزه علمیه) از پیامهای قرآنی عاشورا میگوید و دكتر زهرا عباسی (استاد دانشگاه) به موضوع امر به معروف و نهی از منكر خواهد پرداخت. 

 

در بخش گزارش از مراكز استانها نیز نحوه عزاداری و شرح و انعكاس آداب رسوم اقوام مختلف مورد توجه می باشد.

 

این برنامه  نیز كاری از گروه علوم قرآنی شبكه رادیویی قران ، به تهیه كنندگی فاطمه گنجی و فاطمه كاشانی وحید ، گویندگی آدینه اله یاری و كارشناسی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی و دكتر زهرا عباسی میباشد كه در دهه اول ماه محرم ساعت 10 صبح به مدت 50 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

 
کد خبر 1083245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha