میزان توجه به مطالعه کتاب و کتاب خوانی یک از دغدغه های فرهنگ و ارشاد است

کاظمی جو گفت: سرانه مطالعه کتاب در سطح کشور متفاوت و دغدغه ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان توجه به مطالعه کتاب و کتاب خوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید ایرج کاظمی جو» امروز (18 مرداد ماه) در آئین تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «باشگاه پنج صبحی ها»، اظهار کرد: آموزش و پرورش گسترده ترین نهاد تعلیم و تربیت در سطح کشور و استان بوده و بیشترین سطح تماس مستمر حاکمیت با مردم نیز مربوط به این اداره است.

 

رئیس اداره ارشاد شهرستان کهگیلویه گفت: سرانه مطالعه کتاب در سطح کشور متفاوت و دغدغه ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان توجه به مطالعه کتاب و کتاب خوانی است.

 

وی یادآور شد: اگر در گذشته پرداختن به سرانه مطالعه اهمیت داشت، امروزه با وجود فضای مجازی باید یک ضرورت مضاعف تلقی شود.

 

«فضل الله گنجی» هم در این آئین با  تبریک روز خبرنگار، به اهمیت مطالعه و  کتابخوانی اشاره کرد و گفت: اسلام تنها دینی است که به علم و دانش  تاکید فراوانی دارد و  فراهم سازی زمینه مطالعه کتاب برای کارمندان می تواند به گسترش این فرهنگ کمک کند.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه افزود: کتابخوانی می تواند به کاهش استرس و اضطراب، جلوگیری از فراموشی و بیماری آلزایمر، افزایش گنجینه لغات و تمرکز حواس کمک کند.

 

وی با اشار به اینکه کتابخوانی نه تنها دانش را افزایش می‌دهد بلکه سلامت روح و فکر و رفتار افراد را نیز تحت تاثیر مثبت قرار می‌دهد، گفت: جامعه سالم و توسعه یافته به کتاب نیاز دارد.

 

گنجی یادآور شد: از اثرات کتابخوانی، افزایش عمق حافظه و تفکر است و انسانی که عمیق نباشد، در تفکر و خلاقیت و حافظه از دیگران عقب‌تر است.

 

گفتنی است، این مسابقه طرح ابتکاری معاونت آموزش متوسطه و واحد فناوری اطلاعات، آموزش نیروی انسانی و پژوهش آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه برای تشویق فرهنگیان به کتابخوانی بود.

کد خبر 1083315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha