حضور دادستان کرمان در دفتر استانی خبرگزاری شبستان/نگاه دستگاه قضا کمک و حمایت از رسانه ها است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه عموماً و دستگاه قضا در استان خصوصاً در جهت حمایت و کمک به مطبوعات نگاه می کند؛ گفت: تأثیرگذاری یک خبر گاهی به اندازه رسیدن دهها نفر به حق خویش و یا مانع از تضییع حق دهها نفر دیگر اثر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان، سه شنبه(۱۸ مرداد) با حضور در دفتر استانی خبرگزاری شبستان ضمن تبریک روز خبرنگار؛ از تلاش های این رسانه در اطلاع رسانی برای کمک به اهداف قوه قضائیه، پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و... قدردانی کرد.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر اینکه اقدامات انجام شده در انعکاس اخبار و قلم و قدمی که در راستای اصلاح جامعه است؛ مرضی رضای خدا و باقیات الصالحاتی باشد زیرا شاید در ابتدا به یک موضوع به عنوان یک خبر نگاه کنند اما ممکن است دهها نفر به حق خود برسند یا مانع از تضییح حق دهها نفر شود که از این جهت خبررسانی خیلی تأثیر می گذارد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه عموماً و دستگاه قضا در استان خصوصاً در جهت حمایت و کمک به مطبوعات نگاه می کند و این دیدگاه مسئولین این دستگاه است؛ این دیدگاه را ناظر به دو جهت «انتقال مشکلات مردم توسط رسانه ها» و «قلمداد کردن اصحاب رسانه به عنوان فرهیختگان جامعه» دانست.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد مدعی العموم در سال های اخیر در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی و بیشتر مفاسد اداری بوده؛ این امر را با دو نیت سالم سازی جامعه از فساد و اطمینان دادن به کارآفرین و فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: قوه قضائیه در جهت مبارزه با عناصری کار می کند که بنده معتقدم اینها نفوذی هستند زیرا کسی که اختلاس و ارتشاء می کند خیلی باور به این جایگاه ندارد.

 

 

سالاری این اقدامات را باعث امیددادن به مردم دانست و گفت: در سال جدید 8 مدیرکل و مسئول در استان که اختلاس و ارتشا و مفاسد اداری داشتند دستگیر کردیم و در حقیقت کمک می کنیم راه پیشرفت جامعه دنبال شود.

 

 

 

طاهره بادامچی، مدیردفتر استانی خبرگزاری شبستان در کرمان هم در این دیدار با قدردانی از حُسن ظن و اطمینان دادستانی به مجموعه خبرگزاری شبستان گفت: عملکرد مدعی العموم در سال های اخیر حاکی از تلاش مستمر در راستای احیای حقوق عامه و تأکید بر عدالت در جامعه است که این خود مایه قوت قلب و دلگرمی جامعه می شود.

 

 

وی با اشاره به حضور چند ماه قبل دادستان کرمان در دفتر خبرگزاری شبستان که در آستانه نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی انجام شد؛ اظهار کرد: این اشتیاق برای شنیدن مطالب دسته اول از زبان کسی که سالها از نزدیک با شهید سلیمانی مأنوس بوده وجود دارد و شاید حق مطلب نیز همین باشد که برای ترویج مکتب حاج قاسم، افرادی مثل شما باید دست رسانه ها را پُر کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1083326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha