۳۰۰ هزار تن در سال پلیمر پلی اتیلن سنگین تولید می شود

نجفی سمنانی گفت: فاز دوم مجتمع که الفین از این واحد به منظور فرآوری محصولات اتان و عمدتاً تولید اتیلن به ظرفیت ۴۵۸/۷ هزار تن در سال ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، صبح امروز(۱۸ مرداد) در بازدید اصحاب رسانه و مطبوعات استان از مجتمع این شرکت در شهر چوار، به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: با احداث پالایشگاه گاز ایلام به منظور پالایش گاز میادین گازی تنگ بیجار و کمان کوه واقع در استان ایلام، طرح مجتمع پتروشیمی ایلام بری استفاده از محصولات اتان،c۳ و c۵ این پالایشگاه، مجتمع پتروشیمی ایلام طراحی شد.

 

«حسن نجفی سمنانی» تصریح کرد: شرکت پتروشیمی ایلام در تاریخ ۱۵ تیرماه ۸۲  تاسیس و مراحل احداث مجتمع در زمینی به وسعت ۱۲۲ هکتار در بخش چوار به فاصله ۱۸ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایلام آغاز شد و میزان سرمایه گذاری اولیه ارزی این طرح، ۳/۵۳۷ میلیون دلار و سرمایه گذاری اولیه ریالی به مقدار ۴۳۲۲ میلیارد ریال بوده است.

 

وی گفت: ایجاد اشتغال در مناطق محروم، استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایشگاه گار و تبدیل آن به محصولات ارزشمند پتروشیمی با ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین دستی در منطقه و رونق اقتصادی استان، افزایش خدمات جانبی در سطح منطقه با توجه به ماهیت واحدهای پتروشیمی از اهداف اجرای این طرح بوده است.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ابراز کرد: مجتمع پتروشیمی ایلام شامل واحدهای فرآیندی سولفورزدایی خوراک الفین، پلی اتیلین سنگین و واحدهای سرویس های جانبی است، ابراز کرد: در این پالایشگاه اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز، سوخت مایع و سوخت و گاز تولید می‌شود.

 

نجفی سمنانی بیان کرد: فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام شامل واحدهای تولید اتیلن سنگین، برق و بخار، سرویس‌های جانبی، خط لوله انتقال اتیلن بوده که این فاز در آبان ماه ۹۲ به بهره برداری رسیده و هم اکنون در حال تولید است و فاز دوم مجتمع شامل واحدهای شیرین سازی خوراک و الفین است.

 

وی با بیان اینکه فاز دوم مجتمع که الفین از این واحد به منظور فرآوری محصولات اتان و عمدتاً تولید اتیلن به ظرفیت ۴۵۸/۷ هزار تن در سال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اتیلن تولید شده در این واحد به عنوان خوراک به واحد پلی‌اتیلن سنگین جهت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال پلیمر پلی اتیلن سنگین در گریدهای مختلف ارسال می‌شود.

 

 

کد خبر 1083398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha