اجرای پویش «روضه های خانگی» در فارس با هدف همبستگی نظام خانوادگی و همسایگی

حجت الاسلام مقامی گفت: پویش «روضه های خانگی» امسال با هدف احیای تقویت سنت حسنه‌ روضه‌ های خانگی و همبستگی نظام خانوادگی و همسایگی در فارس برگزار می شود که می تواند جایگزین سایر آئین ‌های عزاداری محرم و صفر در بحران کرونا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمید مقامی»، امروز (دوشنبه 18 مرداد) با اشاره به راه اندازی پویش «روضه های خانگی» در آستانه ماه محرم در جمع خبرنگاران گفت: برپایی روضه های خانگی از سنت های دیرینه شیعیان است که سنت حسنه ای در تعظیم شعائر حسینی به شمار می رود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان فارس افزود: مراسم عزاداری ماه های محرم و صفر به دلیل شیوع کرونا امسال با رویکرد مجازی بودن در خانه ها برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: پویش «روضه های خانگی» امسال با هدف احیای تقویت سنت حسنه‌ روضه‌ های خانگی، ارائه الگوهای عملی سبک زندگی از قرآن کریم و همبستگی نظام خانوادگی و نظام همسایگی در استان برگزار می شود که می تواند جایگزین سایر آئین ‌های عزاداری محرم و صفر در بحران کرونا باشد. 

حجت الاسلام مقامی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در فضای باز بیان کرد: تمام مردم می توانند در پویش «روضه های خانگی» سهیم باشند و در بخش محتوایی، تولید آثار چندرسانه ‌ای برای ۱۰ شب محرم از طریق فضای مجازی و برگزاری نشست‌ های تخصصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بخش رویدادی نیز برگزاری مسابقات، تولید پادکست، ارسال بسته‌ های فرهنگی شامل پرچم عزای امام حسین (ع) و اقلام متبرک به دانشجویانی که برای ولین سال تشکیل خانواده داده اند انجام می شود.

حجت الاسلام مقامی اعلام کرد: ارادتمندان به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) می‌ توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت  www.fars.nahd.irو @fars.nahd در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند و برای اطلاع از شرکت در پویش «روضه ‌های خانگی» کلمه «حی علی الحسین» را به سرشماره ۳۰۰۰۷۷۱۵۱۵۱۵۱۵ ارسال کنند.

کد خبر 1083436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha