وابستگی خطبا به گروههای خاص مانع فعالیت و پویایی می شود

آیت الله علم الهدی گفت: مجمع خطبای استان می‌تواند بی‌ نظمی و تفاوت نظرها در این دستگاه را از بین ببرد به‌ خصوص اگر به‌ صورت جهادی فعالیت کنید، البته مراقب باشید که به جمع یا گروهی وابسته نشوید زیرا مانع فعالیت و پویایی می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌ الله «سید احمد علم‌ الهدی» امروز(۱۸مرداد) در دیدار با مجمع خطابا و علمای خراسان رضوی با بیان این‌ که مسئله تشکیلات خطبا، موضوعی ضروری و لازم است، اظهار کرد: خطبا و سخنرانان مشهد و خراسان رضوی در ارائه مباحث وحدت نظر نداشتند که جریان خطابه و منبر در تهران نیز همین مشکل را دارد.

 

نماینده ولی فقی در خراسان ضوی ادامه داد: در تهران جریان اهل منبر، جریانی بی‌صاحب بود که هر چند وقت، یک یا دو نفر برای کسب موقعیت خود مسئله تشکیلات خطبا را مطرح می‌کردند، به عده‌ای افراد که با آنان ارتباط داشتند، فراخوان می‌دادند تا به ایجاد یک تشکیلات، این مشکل را حل کنند اما مدتی این جمع موجب بهره‌برداری یک یا دو نفر و یا یک جریان قرار می‌گرفت و به خودی خود از هم گسیخته می‌شد.

 

وی با بیان این‌که متأسفانه این موضوع هنوز حل نشده است، ادامه داد: منجسم‌ترین جریان‌ها در گذشته، جریان اهل منبر بود، روضه‌های خانگی برگزار می‌شد که جلسات مفید و بسیار پر استفاده بود اما متاسفانه بعضی‌ها آمدند و از جریان‌های ساخته شده سوءاستفاده سیاسی می‌کردند.

 

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: مجمع خطبای استان می‌تواند بی‌نظمی و تفاوت نظرها در این دستگاه را از بین ببرد به‌ خصوص اگر به‌صورت جهادی فعالیت کنید، البته مراقب باشید که به جمع یا گروهی وابسته نشوید زیرا مانع فعالیت و پویایی می‌شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که هیئت امنای این مجمع باید همه چیز را بر عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: مجمع خطبا باید بنشینند و باهم تصمیم بگیرند تا مسئله‌ای را مطرح کنند یا خیر، اینگونه نباشد که نظرات باهم تفاوت بسیاری داشته باشد زیرا نمی‌توانیم حق مطلب را در حضور مردم ادا کنیم.

 

وی یادآور شد: اولین کار این مجمع باید جامعیت بخشیدن به تشکیلات باشد، تا جایی که می توانید باید همه را به درستی جذب کنید، این کار را با برقراری ارتباط صحیح انجام دهید و با برگزاری مجمع عمومی، تلاش کنید پویایی مجمع خطبای استان حفظ شود.

کد خبر 1083454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha