عزاداری‌ امام حسین(ع) باید با رعایت پروتکل ها و در فضای باز برگزار گردد

موحدیان با اشاره به اقدامات و تعاملات خوبی که مدیریت شهری مشهد از ابتدای شیوع ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی داشته است، گفت:عزاداری‌ امام حسین(ع) باید با رعایت پروتکل ها و در فضای باز برگزار گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز(۱۸ مرداد) در دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به پیش‌رو بودن شب اول ماه محرم، ماه عزاداری امام‌حسین(ع)، به تشریح مطالبی پیرامون واقعه عاشورا پرداخت و اظهارکرد: هر زمانی که جامعه‌ای از ذکر خداوند و نماز که ذکر مطهر حق تعالی است، غافل شوند و پیروی از شهوات را داشته باشند، بدون شک امام‌حسین‌ها شهید می‌شوند؛ چنین اتفاقی، جزو فلسفه تاریخ بوده و ما باید از آن عبرت بگیریم چراکه تاریخ تکرار می‌شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه حال باید به چرایی وقوع حادثه تلخ صحرای کربلا و روز عاشورا بپردازیم، گفت: امویان تمام ارزش‌های حاصل بعثت پیامبراکرم(ص) و امام‌علی(ع) و امام‌حسن(ع) را به طرقی به ضد ارزش تبدیل کردند؛ اولین کاری که آنها آغاز کردند، ولایت‌ستیزی بود که پس از روز غدیر آغاز شد و در ثقیفه نیز ولایت را کمرنگ‌تر کردند.

 

موحدیان در ادامه افزود: فرد فاسدی که روی کار بیاید و مردم نیز قدرت تحلیل و بصیرت را نداشته باشند، خروجی ولایت‌ستیزی را موجب می‌شود؛ به عنوان مثال در زمان فرعون، که فرد فاسدی بود، مردم نیز قدرت تحلیل نداشتند و لذا حضرت موسی(ع) شبانه فرار کرد و حضرت صالح(ع) نیز سرنوشتی مشابه داشت.

 

وی با تاکید بر لزوم مقابله با تقدس‌زدایی، تصریح کرد: ماه‌های محرم و صفر برای ما از تقدس خاصی برخوردار است و لذا نباید اجازه دهیم عزاداری‌های این دو ماه کمرنگ شود؛ کرونا وجود دارد ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مجالس در فضای باز، عزاداری‌ها را تعطیل نشوند.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: مقوله دیگری که باید به جد مورد توجه قرار گیرد، عدالت‌ستیزی است؛ ما در گسترش عدالت و حقوق محرومان و مستضعفان باید تابع و پیشرو باشیم و اگر این مهم را دنبال نکنیم، دچار همان مسائل زمان امویان خواهیم شد.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم همه ما در ماه محرم عزادار واقعی باشیم، تاکید کرد: عزاداری‌های امام‌حسین(ع) باید به نحو احسن، با رعایت پروتکل‌ها و در فضای باز برگزار گردد.

 

موحدیان با اشاره به اقدامات و تعاملات خوبی که مدیریت شهری مشهد از ابتدای شیوع ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی داشته است، گفت: طی یک سال و نیم گذشته اقدامات خوبی به همت شورای شهر و شهرداری مشهد در بحث مقابله با ویروس کرونا انجام شده که به سهم خود تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در عین حال، شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره نیز براساس دغدغه‌مندی خود، آماده همراهی و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی است و در این مسیر، در حد وسع و بضاعت خود، بویژه در بحث آموزش و ایجاد حساسیت عمومی در کنار دانشگاه خواهد بود.

کد خبر 1083455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha