اسرائیل ترور دانشمندان ما را از افتخارات خود می داند

حجت الاسلام محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاهها: هر چند دشمنان اسلام در ابتدا سکوت کردند اما بعد با وقاحت تمام ترور دانشمندان ما را از افتخارات رئیس سازمان موساد معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها در مراسم یادبود چهلمین روز شهادت شهید دکتر مجید شهریاری در دانشگاه تهران با بیان اینکه خون شهید در مکتب شیعه اعجاز می کند گفت: برای کسانی که اندک آشنایی با دین ما دارند می دانند که خون شهید اعجاز می کنند.
وی افزود: تمام انسانهایی که خود در نزد خداوند مقام والایی دارند باز هم به مقام شهدا غبطه می خورند چرا که شهادت قله رفیع ایثار و از خودگذشتگی است.
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه بسیاری از انسانهای بزرگ و باکرامت؛ شاید از مال و آبرو و حیثیت خود در راه خدا و آرمان های خود بگذرند اما هیچکدام از اینها قابل مقایسه با ایثار شهداء که جان خود را فدا می کنند نیست. شهدا کسانی هستند که برای دفاع از مکتب و آرمان خود بالاتر از همه ی حیثیت و مال؛ از جان خود می گذرند و به همین خاطر است که همه ما در برابر عظمت آنان سر تعظیم فرود می آوریم.
وی با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم به چند تذکر که خداوند درباره شهدا می دهد اشاره کرده و افزود: خداوند در جایی می فرماید درباره شهدا حتی از کلمه مرگ هم استفاده نکنید و با تذکری شدیدتر می گوید: فکر آن را هم نکنید که آنها مرده اند چرا که آنها زنده اند و دارای یک حیات برتری هستند و کسانی که از جان خود می گذرند به آن حیات جاودانه می رسند.
وی در ادامه با ذکر دو نکته از شهید دکتر شهریاری گفت: دو نکته از این شهید بزرگوار برای من نقل کرده اند که بسیار جالب توجه است، یکی اینکه تمام وجود این مرد پر از امید بوده و یکبار هم کلمه ای که حاکی از "نمی شود" یا "نمی توانیم" از وی شنیده نشده است، توکلش به خدا بسیار بالا بوده و "می توانیم" و "باید تلاش کنیم" ورد زبانش بوده است.
وی افزود: دومین نکته هم عشق والای ایشان به شهادت بود به گونه ای که به خصوص طی سه - چهار سال اخیر همیشه باغسل شهادت از خانه خارج می شد.
نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه این شهید بزرگوار در رشته علمی خود هم سرآمد بود به گونه ای که براساس اعتراف کارشناسان فن و همکاران ایشان؛ اگر در رشته تخصصی خود پنج نفر شاخص در کشور وجود داشت، وی یکی از آنها بود تصریح کرد: اینها همه از برکات روح آن امام راحل است که چنین شخصیت هایی بزرگی را در مکتب ما تربیت کرده است.
وی ادامه داد: از این به بعد خون این شهید و همچنین شهید دکتر علی محمدی جوانان ما را در سنگر علمی خود چنان مصمم خواهد کرد که درسال های آینده دهها و صدهاو بلکه هزارها همچون آنها تربیت خواهند شد.
وی ادامه داد: دشمنان هر قدر هم که تلاش بکنند باز هم نمی توانند اعجاز خون را درک کنند، اعجازی که طی 1400 سال پرچم شیعه را سرافرازانه برپا نگه داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی هر چند دو سه روز اول ترور دکتر شهریاری سکوت کردند، اما بعد سکوت خود را شکسته و به وضوح در سایت وزارت خارجه اسراییل از جمله افتخارات رییس سابق موساد، آقای داگان که یک ماه پیش از سمت خود کنار رفته، ترور دو استاد شهید ما دکتر علی محمدی و دکتر شهریاری برشمردند.
نماینده ولی فقیه بابیان اینکه هر چند از دست دادن این شهدا برای ما گران و سخت است اما همین شهادت هاست که راه آینده را بسیار روشن تر و امید به دستیابی به قله های رفیع علم و دانش را برای ما بهتر ترسیم می کند، افزود: امیدواریم خداوند باریتعالی ارواح مطهر این شهدا را دعاگوی ما در فضای علم و دانشگاه قرار دهد و پرچمی که دست آنها بود بر زمین نمانده و با دهها و صدها دست دیگر برپا شود.
پایان پیام/

 

کد خبر 10835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha