فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی به فراموشی سپرده شده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه خبرنگاران در معرفی علت شهادت امام حسین علیه السلام دست به قلم شوند، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محسن اکبری» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: امر به معروف ونهی از منکر دو فریضه الهی که همچون نماز، خمس، روزه و زکات در فروع دین ما جا گرفته است اما کمتر به آن توجه می شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان یادآور شد: احدایث و روایاتی را داریم که باید فروع دین را انجام دهیم، نمی شود نماز بخوانیم و روزه بگیریم اما  امر به معروف و نهی از منکر نکنیم.

 

اکبری یادآور شد: امر به معروف برای همه ما لازم است، برای سلامتی خودمان و جامعه و حکومت ها امر به معروف و نهی از منکر لازم است.

 

وی افزود: امر به معروف مراتب خانواده، انسان واجتماع دارد که از خود انسان شروع می شود، یک جا نیاز است که با چشم امر به معروف و نهی از منکر کنیم، یک جا نیاز است با آبرو و یک جا نیاز است با زبان و یک جا با  گوش  نیاز است امر به معروف و نهی از منکر کنیم منتها این شرایط و جایی که باید امر به معروف و نهی از منکر می شودخیلی مهم  و باید دقت شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان یادآور شد: در امر به معروف ونهی از منکر با آبروی انسان بازی نشود البته انسان متوجه لغزش های خودش شود؛ مخاطب ما هر کسی که می خواهد باشد اما باید او را امر به معروف ونهی از منکر کرد.

 

اکبری بیان داشت: یک  جا است که انسان هایی دانسته دست به حرکتی می زنند که باید آنها را متوجه کرد و باید در مقابل حرکت آنها به نوعی مقاومت نشان داد.

 

وی افزود: امام حسین علیه السلام رفتار امر به معروف ونهی از منکر داشت و وقتی دید که دین جدش به خطر افتاده و به انحراف رفته است  از باب امر به معروف ومنهی از منکر در همه نشست ها و جلسات این را بازگو می کرد برای اینکه جلوی انحرف در اسلام گرفته شود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: امام حسین علیه السلام سفر مکه که معنوی ترین سفر است و همه به این سفر با یک دید ویژه می نگرند و اعمال آن را انجام می دهند، مجبور شد عمره مفرده بکند که خون بنده خدا در خانه خدا ریخته نشود.

 

اکبری ادامه داد: برخی جوری امام حسین علیه السلام را معرفی می کنند که انگار از اول شمشیر در دست او بوده  و جنگیده است؛ امام حسین علیه السلام لسانی تذکر می داد و پیغام می فرستاد که ارکان حکومت زمان از فساد و تعدی در حق مردم دست بکشند.

 

وی با بیان اینکه  راه امام حسین علیه السلام تا ابد باقی خواهد ماند، افزود: امام حسین علیه السلام به عنوان یک آزاد مردی که برای آزادی خواهی و جلوگیری از  تعدی به مسلمین ایستاد و در این راه جان خود را از دست داد. 

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینک دهه اول محرم به پاس شهادت امام حسین علیه السلام، دهه امر به معروف و نهی ازمنکر نامگذاری شده است، خاطرنشان نمود:  امام حسین علیه السلام برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر به شهادت رسید؛ خبرنگاران در معرفی علت شهادت امام حسین علیه السلام دست به قلم شوند.

 

اکبری با ابراز تاسف از اینکه امر به معروف ونهی از منکر مردم به مردم و مردم به مسئولان ضعیف شده است، یادآور شد: خیلی جاها شاهد بعضی مفاسد هستیم که دلیل اصلی آن همین فراموشی امر به معروف ونهی از منکر است.

 

وی با بیان اینکه نظارت عمومی در قالب امر به معروف و نهی از منکر جلوی انحرافات مدیران و مسئولان اجرایی را می گیرد، افزود: وقتی امر به معروف و نهی از منکر می گوییم همه نگاه ها به حجاب معطوف می شود در حالی که حجاب یکی از هزاران مقوله امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر امر به خوبی ها است، بیان داشت: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استمرار و حاکم شود؛ خبرنگاران می توانند امر به معروف ونهی از منکر را از مظلومیت و فراموشی در جامعه خارج کنند. 

کد خبر 1083535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha