خبرنگاران نقش کلیدی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه دارند

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: خبرنگاران نقش کلیدی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رویدادهای جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان زرندیه که با حضور فرماندار و رئیس ارشاد زرندیه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، گفت: خبرنگاری نمونه بارز امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه شهرستان زرندیه به اهمیت اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: خبرنگار واقعه کربلا، خانواده امام حسین (ع) بود که وظیفه خطیر روایت اتفاقات و آگاهی بخشی جامعه را بر عهده داشتند.

 

وی به رسالت خبرنگاران و اهمیت پایبندی به اصولی اخلاقی تاکید کرد و ادامه داد: تحقیق بر صحت و سقم اخبار و نفع آنها برای جامعه و همچنین لغو و دلهره آور و توهین آمیز نبودن خبر امری ضروری است که خبرنگاران باید به آن توجه داشته باشند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: خبرنگاری شغل مقدسی است که اگر نباشد بسیاری از زیبایی های جامعه دیده نمی شود و بسیاری از زشتی ها اصلاح نمی شود.

 

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان زرندیه نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: زرندیه مردم شریف و نجیبی دارد که هر کاری که برایشان انجام دهیم، کم است.

 

«سیامک سلیمانی» با تاکید بر اینکه خبر باید بی طرفانه و در راستای رفع مشکلات باشد و جانبدارانه نباشد، ادامه داد: برخی اوقات مطرح کردن مشکلات بدون پیگیری لازم باعث آسیب و ریختن قبح مشکل و عادی سازی می شود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کشور و شهرستان زرندیه کمبود منابع آبی و پایین رفتن سطح آب است، افزود: کاهش سالانه سطح آب‌های زیرزمینی و وقوع پدیده فرونشست زمین هشداری است که باید نگاه جدی بدان داشت و با کمک رسانه‌ها می‌توان تدابیر لازم برای مدیریت منابع آبی و فرهنگ سازی برای کاهش مصرف را اتخاذ کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز با بیان اینکه خبرنگاران نقش کلیدی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رویدادهای جامعه دارند، گفت: در زرندیه حدود ۲۰ نفر به عنوان خبرنگار و برخی هم در حوزه فضای مجازی و فروش مطبوعات به عنوان فعالان رسانه‌ای فعالیت دارند.

 

«احمد جوانمرد» با تاکید بر تعامل مدیران و روابط عمومی ادارات با خبرنگاران، افزود: این تعامل باعث معرفی و انتشار اخبار بییشتری از شهرستان در مطبوعات و خبرگزاری‌ها خواهد شد.

کد خبر 1083537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha