عاشورا سرمایه معنوی جامعه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عاشورا و برگزاری عزاداری امام حسین (ع) سرمایه معنوی جامعه است، گفت: ما نمی توانیم این سرمایه را نادیده بگیریم.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان درباره لزوم برگزاری عزاداری محرم گفت: ستاد کرونا توصیه کرده است بسیاری از اجتماعات با رعایت فواصل اجتماعی و مسایل بهداشتی برگزار شود. سال گذشته مراسم عزاداری امام حسین (ع) با رعایت پروتکل ها برگزار شد و مشکلی نیز ایجاد نکرد. اتفاقا سال گذشته نیز همین بحث ها و حاشیه ها در رابطه با عدم برگزاری مراسم مطرح بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برگزاری این مراسم در فضای باز و رعایت فواصل اجتماعی و استفاده از اقلام بهداشتی برای عزاداران بلامانع است. عاشورا و برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و این گونه مجالس برای کشور یک سرمایه معنوی است و ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

وی تصریح کرد: اعتقادات و دین مردم مسئله ای نیست که ما بتوانیم برای آن تصمیم گیری کنیم و مراسم های مذهبی را که آنها در این مراسم ها از لحاظ روحی و روانی تامین می شوند را تعطیل کنیم. تاکید ما این است که این گونه مراسم ها نباید تعطیل شوند اما رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها نیز از ضروریات است.

 

وی تصریح کرد: بیشترین رعایت ها در طول یک سال و نیم گذشته بین متدینین و در مراسم های مذهبی بوده است. مقام معظم رهبری نیز در رابطه با رعایت و حفظ سلامتی مردم در این مراسم ها تاکید کردند و خود متدینین نیز قطعا در این رابطه خود را ملزم می دانند.

 

 

کد خبر 1083583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha