کاهش بارندگی و خشکسالی، برداشت غلات را کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی امسال، برداشت غلات در این شهرستان را کاهش داد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: کاهش بارندگی و خشکسالی امسال برداشت غلات در این شهرستان را کاهش داد که امسال ۳۸ هزار تن غلات(گندم و جو) از سطح ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی این شهرستان برداشت شد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان اضافه کرد: از این میزان محصول برداشت شده ۲۵ هزار تن گندم و  ۱۳ هزار تن جو بوده که سال گذشته از سطح اراضی کشتزارهای شهرستان در مجموع کل ۵۸ هزار تن غلات برداشت شد.

 

 

 ایزانلو با اشاره به کاهش برداشت محصول امسال در مقایسه با سال قبل به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵هزار تن گندم و ۲۳ هزار تن جو از سطح اراضی این شهرستان برداشت شد.

 

 

وی عنوان کرد: امسال میانگین تولید گندم آبی در هر هکتار ۲.۵ تن و سال گذشته ۳.۵ تن و گندم دیم امسال در هر هکتار ۶۰۰ کیلوگرم و سال گذشته یک تن بوده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال میانگین تولید جو از هر هکتار اراضی این شهرستان، ۲.۵ تن بوده است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان تصریح کرد: امسال خشکسالی ۶۰ درصد از ۱۵ هزار هکتار کشتزار گندم دیم این شهرستان را خشکاند و بیش از سه هزار هکتار کشتزار جو را هم از بین برد و در رویش محصول جو در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هم خوب نبود.

 

 

به گفته ایزانلو سال گذشته ۳۳ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شد که امسال ۳ هزار و۶۰۰ تن خرید تضمینی هر کیلویی، ۵۰ هزار ریال صورت گرفت.

 

 

این شهرستان واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

 

 

 

کد خبر 1083615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha