حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی اهمیت ویژه ای برای شورای ششم دارد

موحدیان با بیان اینکه در حوزه‌هایی که مدیریت شهری مسئولیت و وظیفه مستقیم دارد، حتما مشارکت و نقش‌آفرینی خواهیم کرد، گفت:حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی اهمیت خاص و ویژه‌ ای برای شورای ششم شهر مشهد دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» در نشست مشترک مسئولان و قضات دادگستری کل استان خراسان رضوی با بیان اینکه ریشه و منشاء ۸۰ درصد از پرونده‌های دستگاه‌ قضایی، ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و یا عدم وجود قوانین مشخص برای حل مسائل شهری است، اظهارکرد: به منظور حل مسائل و مشکلات، باید راهبردها و راه حل‌ها را به تفکیک شناسایی نمود و آنها را احصاء کرد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه با تکیه بر یک راهبرد مشخص و واحد نمی‌توان همه مسائل را برطرف کرد، گفت: پس از تعیین راهبردها باید ساختار متناسب با آن نیز طراحی شود و سپس مدیریت شهری برای حل مسائل و مشکلات در کنار نهادهای متولی خواهد بود.

 

موحدیان خاطرنشان کرد: در حوزه‌هایی که مدیریت شهری مسئولیت و وظیفه مستقیم دارد، حتما مشارکت و نقش‌آفرینی خواهیم کرد؛ برخی مسائل نیز در قالب تعامل و همکاری‌های مشترک قابل حل و فصل شدن است.

 

وی در این جلسه پیشنهاد تشکیل کمیته‌ ای متشکل از نماینده شهردار مشهد، نماینده شورای شهر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و یک نفر قاضی از سوی دستگاه قضایی را مطرح کرد تا به احصاء راهبردها و راه‌حل‎‌ها بپردازند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی اهمیت خاص و ویژه‌ای برای شورای ششم شهر مشهد دارد، افزود: این کمیته ۳ نفره مسائل را مورد به مورد بررسی کند و برای آنها راهکاری مشخص تعیین نماید.

 

موحدیان تاکید کرد: به یکباره نمی‌توان همه مسائل و مشکلات را حل و فصل نمود بلکه باید اولویت‌بندی کرد و براساس آنها به برطرف نمودن مشکلات بپردازیم همچنین به لحاظ شرعی و اخلاقی و انسانی مدیریت شهری در بحث مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کودکان باید ورود کند.

کد خبر 1083631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha