دادرسی الکترونیک پرونده زندانیان گلستان به ۸۸ درصد رسید/ استفاده ۱۰۲ زندانی از پابند الکترونیک

آسیابی گفت: هم اکنون زندانیانی که پرونده دارند در ۸۸ درصد جلسه های دادگاه به صورت تصویری شرکت و دفاعیات و مستندات خود را به قاضی پرونده ارائه می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی دادسگتری گلستان، «حیدر آسیابی» گفت: برای کاهش خطر شیوع کرونا در زندان های استان، حضور تصویری مددجویان در جلسه های دادگاه از سال گذشته فراهم شده است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: هم اکنون زندانیانی که پرونده دارند در 88 درصد جلسه های دادگاه به صورت تصویری شرکت و دفاعیات و مستندات خود را به قاضی پرونده ارائه می کنند.

 

وی ادامه داد: تلاش می کنیم این عدد به زودی به 100 درصد برسد.

 

آسیابی گفت: از تیرماه امسال هم امکان شرکت غیرحضوری در جلسه های دادگاه برای همه افرادی که در دادگستری ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف استان پرونده دارند، فراهم شده است.

 

وی از فراهم شدن بستر ملاقات های غیرحضوری بین زندانیان و خانواده آنها هم خبر داد و افزود: همه تلاش ما بر این است که مردم در شرایط همه گیری کرونا کمتر از خانه خارج شوند.

 

آسیابی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان های استان با بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری های ارتباطی را هم دنبال می کنیم، گفت: اکنون  102 نفر از زندانیان در گلستان با پابند الکترونیکی  بیرون از زندان تحت نظر هستند و تلاش می کنیم  این عدد تا پایان امسال به 700 مورد برسد.

 

 

کد خبر 1083667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha