امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرح کارشناسی است

آیت الله عبادی گفت: تاثیر گذاری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند طرح کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۹ مرداد) در دیدار با اعضای شورای هیئت اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: مقام مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها در نزد مسلمانان و شیعیان بلکه در سطح بین المللی برای همه انسان های آزاد یک مقام ارزشمند است که توصیف صحیح آن بر همان معنی امامت و ولایتی است که در دین تعریف شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دین خدا از مسئله امامت و ولایت هم بالاتر است چون ائمه اطهار(ع) نیز فدای دین خدا شدند، گفت: اگر همه عالم برای انسان آفریده شده و انسان برای خدا آفریده شده که به کمال برسد راهنما و فرمول دین خداست.

 

وی با اشاره به اینکه بدون دین همه چیز بی ارزش است، ادامه داد: آسیب ها به دو نوع خارج از اختیار و داخل در اختیار انسان تقسیم می شود که اکثر آسیب هایی که می بینیم در اختیار بشر است و راهکار دارد.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: جنگ های که در سطح دنیا حاصل می شود همه مقصر خود انسان ها هستند و مشکلات روانی به خاطر اعتقاد صحیح است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مسئله دین که پیامبران آوردند تنها حافظ و عامل کمال انسان است، گفت: اکنون یک عده دزد گردنه بگیر انواع و اقسام جنایت را در دنیا انجام می دهند و از بدترین وحشی گری‌ها خود به عنوان تمدن تعبیر میکنند و بی بصیرتی همین است که دنیا به این موضوع توجه ندارد.

 

وی در ادامه بدترین مرض را بی تفاوت نسبت به جنایت مستکبران عالم دانست که باید زوایای این قضیه جمع آوری و در جامعه تفهیم شود، افزود: معروف یعنی همه آنچه که برای انسان کارشناسی شده است و منکر یعنی همه آنچه که خارج از عدل و علم است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه فلسفه خلقت در امر به معروف و نهی از منکر در دعوت به خوبی ها و منع از بدی ها است، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرح و برنامه است و باید به صورت علمی، کارشناسی و اولویت بندی شود، امر به معروف و نهی از منکر باید در خانه ها و از دامن مادرها شروع شود.

 

وی بیان داشت: اگر ما بخواهیم در تداوم راه انبیاء قدمی برداریم ساده نیست و باید کار شود، اگر موضوع خام باشد مخاطب آن را نمی فهمد باید روی آن کار صورت گیرد.

 

نماینده ولی ففقیه در خراسان جنوبی خطاب به اعضای شورای هیئت اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: برای تاثیر در کار، طرح های کارشناسی به کار ببرید و شیوه های برخورد را شیرین و پرجاذبه کنید تا مخاطب شما را خیرخواه خود بداند.

 

کد خبر 1083672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha