برگزاری «سوگواره معنوی شهر ادب» به مناسبت ماه محرم توسط نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

حجت ‌الاسلام مقامی گفت: نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ایام سوگواری محرم‌، «سوگواره معنوی شهر ادب» و با شعار «باید تمام زندگی ‌ام مثل او شود» ویژه دانشگاهیان و عموم مخاطبان به صورت مجازی و حضوری برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «حمید مقامی» با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم در جمع خبرنگاران گفت: نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ایام سوگواری محرم‌ برنامه ‌های خود را با عنوان «سوگواره معنوی شهر ادب» و با شعار «باید تمام زندگی ‌ام مثل او شود» ویژه دانشگاهیان و عموم مخاطبان به صورت مجازی و حضوری برگزار می کند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: کلمه «شهر» به معنای «ماه» است و «شهر ادب» بهاین معنا است که  این شهر ادب دارد.

وی اضافه کرد: اساتید، دانشجویان، کارکنان و پرسنل درمان و عموم مردم، جامعه هدف این سوگواره هستند و به صورت هفتگی اتاق فکرهایی با حضور مسئولان بخش‌ های مختلف این نهاد برای برگزاری آن برگزار شده است.

حجت ‌الاسلام مقامی با تشریح برنامه های این سوگواره بیان کرد: اهدای مدال افتخار خادمی حسینی ویژه نخبگان علمی فرهنگی برنامه های هیئت «الرضا (ع)»، اجرای طرح «خادمین حسینی» در مراسم عزاداری هیئت «الرضا (ع)» در شب های محرم واقع در دانشکده پزشکی، برگزاری کرسی مجازی آزاد اندیشی با موضوع «برگزاری مراسم عزاداری محرم در ایام کرونا آری یا خیر؟!» و ... از این برنامه ها است.

وی ادامه داد: رویداد «شتاب محرم» با محوریت استعدادیابی و حمایت و اجرایی شدن ایده های فرهنگی مرتبط با محرم و جریان سازی فضای فرهنگی دانشگاه در کنار برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم ویژه دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

حجت ‌الاسلام مقامی اضافه کرد: به همت دفتر هم اندیشی اساتید نیز تولیدات چند رسانه ‌ای با همکاری مرکز رسانه ای «سینا» و حضور اساتید در هیئت «‌الرضا (ص)» در حال پیگیری و انجام است.

وی اعلام کرد: برگزاری موکب دانشجویان غیر ایرانی با همکاری دانشجویان «هیئت الرضا (ص)»، اجرای رادیو محرم ویژه این دانشجویان با همکاری دانشجویان در مرکز رسانه «سینا» نهاد رهبری و همچنین گردهمایی مجازی با موضوع «سبک زندگی حسینی (ع)» ویژه دانشجویان خارجی بخشی از برنامه ‌های این مرکز در این ایام است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: امسال نهاد رهبری این دانشگاه با نگاهی متفاوت به این ایام، فضا سازی هیئت کارکنان دانشگاه را انجام داده تا شعار«باید تمام زندگی ‌ام مثل او شود» تمام زوایای زندگی شخصی و اجتماعی کارکنان را در بر گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد صندلی «پیرغلامان حسینی» در هیئت کارکنان دانشگاه از ساعت هفت و 20 دقیقه تا هشت با قرائت زیارت عاشورا و بیان کوتاه کراماتی از امام حسین (ع)، مداحی و سینه زنی در فضای باز مسجد «الزهرا (س)»، برگزاری مراسم سنج و دمام در ساختمان مرکزی علوم پزشکی، بیمارستان نمازی، دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت و تغذیه و دانشکده دندانپزشکی، ویژه برنامه «هر خانه یک روضه» و اعزام مبلغ و بساط روضه در منزل به صورت صلواتی و خصوصی در ماه محرم توسط مرکز مددکاری و تبلیغ دینی این نهاد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ویژه اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده های همکاران در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت حضوری و مجازی و ... از برنامه های دیگر این ایام است.

کد خبر 1083675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha